آلمان مهم ترین نمایشگاه گردشگری دنیا را تعطیل کرد

به گزارش گیگابلاگ، آلمان یکی از مهمترین نمایشگاه های گردشگری دنیا را برای جلوگیری از شیوع گسترده تر ویروس کرونا، کنسل کرد.

آلمان مهم ترین نمایشگاه گردشگری دنیا را تعطیل کرد

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت بلیط تهران به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران، نمایشگاه ITB قرار بود از روز چهارشنبه 14 اسفندماه در شهر برلین به مدت پنج روز برگزار گردد. پیش بینی شده بود بیش از 10 هزار شرکت نماینده از 180 کشور در این رویداد دنیای شرکت نمایند. ایران بیشتر از یک دهه است مستمر در این نمایشگاه حضور دارد.

این نمایشگاه به عنوان بورس گردشگری دنیا شناخته می گردد. برآورد شده بود ITB سال جاری حدود 7 بیلیون یورو درآمد حاصل کند. سال گذشته حدود 160 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید نموده بودند.

بعضی مسؤولان دولت فدرال آلمان در یک هفته گذشته بارها به مسؤولان نمایشگاه برلین درباره خطر شیوع بیشتر ویروس کرونا در صورت برگزاری رویداد هشدار داده و خواسته بودند آن را به زمان دیگری موکول نمایند که انتها با تصمیم وزارتخانه های بهداشت و اقتصاد دولت فدرال آلمان، ITB برلین لغو شد و زمان اجرای آن تا سال 2021 به تعویق افتاد.

نمایشگاه برلین پیش تر شهرهای آلوده در کشورهای چین، ایران و کره جنوبی را تعیین نموده بود و از شرکت نمایندگان خواسته بود پیش از حضور در این رویداد، برگه سلامت تهیه نمایند. علاوه بر این اعلام شده بود در صورت سفر به یکی از شهرهای ووهن در چین، یا قم در ایران و دیگر شهرهای آلوده در کره جنوبی و ایتالیا، اجازه حضور در این نمایشگاه به آن ها داده نمی گردد.

مسؤولان بهداشت شهر برلین از برگزارنمایندگان این نمایشگاه خواسته بودند اثبات نمایند شرکت نمایندگان از مناطق آلوده به ویروس کرونا شرکت نمی نمایند و کنترل های شدیدی در این زمینه داشته باشند.

مرکز نمایشگاه برلین انتها در بیانیه ای رسما اعلام نمود که قادر به اجرای چنین تدابیری نیست و نمایشگاه گردشگری 2020 را تنها به توصیه مقامات بهداشتی این کشور و با هدف حفظ سلامتی شرکت نمایندگان و شهروندان لغو می نماید.

یکی از اعضای مرکز نمایشگاهی برلین نیز تعطیلی این مرکز و نمایشگاه گردشگری ITB را در 54 سال گذشته، اقدامی بی سابقه دانسته است.

آلمان تا کنون ابتلای حدود 30 نفر از شهروندان این کشور به ویروس کرونا را تایید نموده است. این ویروس که یک ماه پیش از شهر ووهان چین شروع شده، کشورهای بسیاری را در آسیا، اروپا و آمریکا آلوده نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 2061

به "آلمان مهم ترین نمایشگاه گردشگری دنیا را تعطیل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان مهم ترین نمایشگاه گردشگری دنیا را تعطیل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید