آیا تغییرات اقلیمی بر افزایش چاله ها و مسافرت های هوایی تاثیر دارد ، آینده پروازها چه خواهد شد؟

به گزارش گیگابلاگ، محققان دانشگاه ریدینگ خواهان تحقیقات دقیق تر درباره تاثیر تغییرات آب و هوایی بر تعییرات برشی جهت وزش و نیز سرعت باد در ارتفاعات شده اند.

آیا تغییرات اقلیمی بر افزایش چاله ها و مسافرت های هوایی تاثیر دارد ، آینده پروازها چه خواهد شد؟

خبرنگاران: یک تحقیق تازه روی پروازهای اجرا شده در آن سوی آتلانتیک نشان می دهد که تغییرات آب و هوایی با تاثیر روی جریان جتی (بادهای نسبتاً قوی متمرکز در یک جریان باریک در جوّ) سبب تعدد بیشتر چاله های هوایی می گردد که ممکن است برای هواپیماهای مسافربری خطرآفرین باشد.

چاله های هوایی که پیش بینی و رصد آنها بسیار دشوارتر از دست اندازهای ناشی از تراکم ابرهاست، زمانی شکل می گیرد که هنگام پرواز هواپیما جریان هوای قوی به سمت پایین حرکت می نماید و یا در سرعت و جهت وزش باد در ارتفاع تغییراتی حاصل می گردد.

تحقیق تازه ای که در نشریه نیچرNature منتشر شده نشان می دهد که میزان بادهای قوی که به صورت عمودی در ارتفاعات بالا بر روی آتلانتیک شمالی جریان پیدا می نماید از سال 1979 تاکنون به طور قابل توجهی افزایش داشته است.

در گزارش این تحقیق که توسط کارشناسان هواشناسی در دانشگاه ریدینگ در بریتانیا نوشته شده آمده است: به خوبی شاهد آن هستیم که برش های عمودی جریان های قوی باد تقریبا در کل آتلانتیک شمالی رو به افزایش است.

این هشدار در حالی توسط کارشناسان هواشناسی داده می گردد که دهم مارس گذشته در جریان یک پرواز شرکت هوایی ترکیش ایرلاینز، از استانبول به نیویورک تکان های شدید ناشی از چاله های هوایی بر فراز ارتفاعات شمال شرق ایالات متحده به زخمی شدن 30 مسافر و خدمه پرواز منجر شد.

محققان دانشگاه ریدینگ همچنین خواهان انجام تحقیقات دقیق تر درباره تاثیر تغییرات آب و هوایی بر تعییرات برشی جهت وزش و نیز سرعت باد در ارتفاعات شده اند.

روزانه بیش از سه هزار هواپیما برای طی جهت مشخص شده بر فراز آتلانتیک شمالی به پرواز در می آیند.

منبع: چمدان
انتشار: 15 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 104

به "آیا تغییرات اقلیمی بر افزایش چاله ها و مسافرت های هوایی تاثیر دارد ، آینده پروازها چه خواهد شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا تغییرات اقلیمی بر افزایش چاله ها و مسافرت های هوایی تاثیر دارد ، آینده پروازها چه خواهد شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید