احتمال تاخیر در بازگشت فضانوردان به زمین با کپسول کرو دراگون

به گزارش گیگابلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، احتمال دارد شرایط نامساعد آب وهوایی عملیات بازگشت فضانوردان آمریکایی همراه کپسول کرو دراگون به زمین را به تاخیر بیندازد. طبق برنامه ریزی ها قرار بود در دوم آگوست(یک شنبه) کپسول مذکور دو فضانورد را به زمین برگرداند.

احتمال تاخیر در بازگشت فضانوردان به زمین با کپسول کرو دراگون

اما پیش بینی می شود یک تندباد استوایی 500 مایلی در دریای کارائیب اتفاق بیفتد که احتمالا به وزش بادهایی شدید در اقیانوس آتلانتیک منجر می شود. این در حالی است که قرار است کپسول سرنشین دار اسپیس ایکس در اقیانوس آتلانیک فرود بیاید.

البته ناسا و اسپیس ایکس روز چهارشنبه ماموریت بازگرداندن داگ هارلی وباب بنکن، فضانوردان ناسا به زمین را در تاریخ دوم آگوست تایید کردند. اما تیم عملیاتی این پروژه به دقت مشغول رصد شرایط آب وهوا است.

جیم بریدنستاین مدیر ناسا در این باره می گوید: شرایط آب وهوای استوایی ممکن است عملیات بازگشت فضانوردان همراه کپسول اسپیس ایکس را به تاخیر بیندازد. اگر شرایط آب وهوایی مساعد نباشد یا دریا ناآرام باشد، ما برای بازگرداندن فضانوردان به زمین منتظر می مانیم.

این فضانوردان در 30 ماه می همراه کپسول کرو دراگون به ایستگاه فضایی بین المللی سفر کردند و اکنون 2 ماه از اقامت آنان در این ایستگاه می گذرد.

این نخستین عملیاتی بود که پس از 10 سال فضانوردان را از خاک آمریکا به فضا می برد. همچنین عملیات مذکور بخشی از برنامه تجاری سازی سفرهای فضایی ناسا به شمار می آید.

جالب آنکه پرتاب کپسول در ماه میز نیز به تاخیر افتاد که دلیل آن شرایط نامساعد آب وهوایی بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 5104

به "احتمال تاخیر در بازگشت فضانوردان به زمین با کپسول کرو دراگون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال تاخیر در بازگشت فضانوردان به زمین با کپسول کرو دراگون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید