استاندار زنجان:آماده همکاری مالی با کنیا هستیم

به گزارش گیگابلاگ، خبرنگاران/زنجان استاندار زنجان گفت: با توجه به ظرفیت های مناسبی که در استان زنجان در زمینه کشاورزی، صنعت، معدن، خدمات و گردشگری وجود دارد، آماده همکاری مالی با کشور کنیا هستیم.

استاندار زنجان:آماده همکاری مالی با کنیا هستیم

جهت دریافت مشاوره خدمات تراکت چیست از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ تراکت های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی استانداری زنجان، اسدالله درویش امیری در جریان ملاقات با هیئت تجاری کنیا و استاندار ناکوروی این کشور اضافه نمود: استان زنجان با توجه به برخورداری از شهرک ها و نواحی صنعتی متعدد، در زمینه معدن و صنایع معدنی از ظرفیت خوبی برخوردار است و بیش از 40 نوع ماده معدنی در این استان استخراج می گردد.

مدیر ارشد استان اظهار کرد: به دلیل وجود این ظرفیت ها، استان زنجان محصولات فراوریی خود را به 38 تا 40 کشور صادر می نماید.

وی گفت: زنجان سالانه سه برابر احتیاج خود، محصولات کشاورزی فراوری می نماید و در ایران به قطب برق و الکترونیک مشهور است.

درویش امیری ادامه داد: در زنجان بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی در حوزه صنعت، معدن و کشاورزی نقش موثری ایفا می نماید.

استاندار زنجان گفت: بیش از 80 درصد مبادلات تجاری استان از سوی بخش خصوصی انجام می گردد. زنجان در صادرات و واردات با کشورهای اروپایی، آسیای میانه و آفریقایی تعامل خوبی دارد.

وی ابراز کرد: زنجان از ظرفیت های خوبی در حوزه صنعت نساجی برخوردار است و بسیاری از محصولات فراوریی در این بخش را به کشورهای اروپایی صادر می نماید.

استاندار زنجان به توانایی استان در صنایع معدنی اشاره نمود و گفت: زنجان این آمادگی را دارد که در حوزه مهندسی و اکتشاف معادن به کشور کنیا خدمات ارائه کند.

وی اضافه نمود: زنجان بیش از 40 درصد محصول زیتون کشور را فراوری می نماید و فراورینماینده 10 هزار تن انواع آبزیان به شمار می آید.

درویش امیری با اشاره به فرهنگ و تمدن تاریخی عظیم مردم ایران، یادآور شد: زنجان در بخش گردشگری از ظرفیت های بسیار مناسبی برخوردار بوده و بزرگ ترین گنبد خشتی دنیا را در دل خود جای داده است.

استاندار ناکوروی کنیا نیز گفت: ناکورو فصل های مشترک بسیاری با استان زنجان دارد و این ملاقات در جهت ایجاد روابط حسنه دو کشور ایران و کنیا صورت گرفته است.

کینوتهیا ام.بوگوآ یادآورشد: امید می رود، افزایش تعامل با استان زنجان منجر به بهبود روابط میان دو کشور گردد.

وی اظهار کرد: ناکورو، در بخش کشاورزی از ظرفیت های خوبی برخوردار بوده و آب و هوای مناسب آن سبب رونق این بخش شده است.

استاندار ناکوروی کنیا گفت: فراوری گندم، ذرت و انواع محصولات باغی در این کشور به علت بارندگی های خوب، از رونق بسیاری برخوردار است.

وی گفت: ناکورو، یکی از مناطقی است که در زمینه کاشت گل ها، ظرفیت مناسبی دارد و می تواند وجه مشترکی برای همکاری با زنجان به شمار آید.

ام.بوگوآ ادامه داد: افزایش تعامل مالی و تجاری، مهم ترین هدف هیئت کنیا از سفر به زنجان است.

استاندار ناکوروی کنیا گفت: کنیا ظرفیت خوبی برای توسعه صنایع غذایی دارد و تجار زنجانی می توانند از این فرصت برای راه اندازی صنایع مرتبط استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه قسمت دیگری از ظرفیت های کنیا مربوط به حوزه گردشگری می گردد، حیات حش بکر و طبیعت زیبا را زمینه ای برای طبیعت گردی در این کشور برشمرد.

ام.بوگوآ، به ظرفیت هتل داری این کشور اشاره نمود و آن را فرصتی برای تبادل اطلاعات دانست.

استاندار ناکوروی کنیا این کشور را دارای ظرفیت بالایی در زمینه برق و الکترونیک خواند و از فعالیت این کشور بر روی انرژی های سبز و فراوری انرژی زمین گرمایی اطلاع داد.

وی ا فزود: فراوری انرژی زمین گرمایی، شیوه ای برای فراوری انرژی الکتریسته از بخار و گرمای زمین است.

ام.بوگوآ، ظرفیت این کشور در فراوری گوجه فرنگی و انواع محصولات باغی را بالا گفت و خواهان ورود سرمایه گذاران و تجار زنجانی برای راه اندازی صنایع فراوری رب گوجه فرنگی و فرآوری میوه در این کشور شد.

استاندار ناکوروی کنیا گفت: در بخش گردشگری می توانید از گردشگران ایرانی برای سفر به کنیا دعوت کنید تا گردشگری در این کشور را تجربه نمایند. با وجود آنکه کنیا از انواع تنوع مواد غذایی انبوهی برخوردار است، اما توانایی خاصی در صنایع غذایی ندارد.

ام.بوگوآ به فراوری گندم در این کشور اشاره نمود و اضافه نمود: مصرف گندم در این کشور، بیش از میزان فراوری شده است و از همین رو می توان از گندم مازاد زنجان برای تامین احتیاج کنیا استفاده کرد.

استاندار ناکوروی کنیا به وجود معادن بکر و دست نخورده بسیاری در این کشور اشاره نمود و از وجود توانمندی بالای کنیا در زمینه سنگ های قیمتی اطلاع داد.

سفیر ایران در کنیا نیز اظهار کرد: زنجان شهری زیبا و یکی از مناطق تاریخی ایران است. زنجان از توانمندی بالایی در حوزه برق، الکترونیک و فراوری انرژی برخوردار است.

هادی فرجوند گفت: زنجان دارای ظرفیت های مناسبی است که می تواند در آینده روابط مالی و توسعه ای ایران نقش خوبی ایفا نماید.

سفیر ایران در کنیا گفت: کشور کنیا از ظرفیت های خوبی در زمینه کشاورزی و معدن برخوردار است و می تواند فرصت خوبی برای حضور تجار ایرانی در خارج از کشور ایجاد کند.

انتهای پیغام

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 2190

به "استاندار زنجان:آماده همکاری مالی با کنیا هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار زنجان:آماده همکاری مالی با کنیا هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید