افتتاح نمایشگاه صنایع دستی قربان تا غدیر در شهرستان قوچان

به گزارش گیگابلاگ، مدیر میراث فرهنگی قوچان گفت: نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای تجسمی قوچان از عید قربان تا عید غدیر خم در این شهرستان برگزار می گردد.

افتتاح نمایشگاه صنایع دستی قربان تا غدیر در شهرستان قوچان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی، جواد رجبی با اعلام این خبر اضافه نمود: این نمایشگاه به مدت یک هفته از عید قربان تا عید غدیر با همکاری موسسه فرهنگی و هنری اندیشه ترجمان برگزارشده است.

او ادامه داد: این نمایشگاه در فضایی به مساحت 150 مترمربع در قالب 12 غرفه برگزارشده و مهم ترین صنایع دستی عرضه شده در این نمایشگاه شامل نقاشی روی سفال و چرم و معرق و حجم سازی است.

مدیر میراث فرهنگی شهرستان قوچان بابیان این که نمایشگاه های صنایع دستی فرصتی برای عرضه محصولات تولیدی هنرمندان است، اضافه نمود: ایجاد یک بازار فروش برای یاری به اقتصاد خانوار هنرمندان و صنعتگران عرصه صنایع دستی از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی است.

او یادآور شد: از دیگر کارنمودها و اهداف برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی، ترویج سبک زندگی بومی محلی و اصیل ایرانی اسلامی است.

این نمایشگاه صبح ها از ساعت 10 تا 13 و عصرها از ساعت 18 تا 21 در بازار عشق آباد، بازارچه ماهان طبقه همکف پذیرای بازدیدنمایندگان است.

بیش از 700 هنرمند در شهرستان قوچان در رشته های مختلف صنایع دستی فعالیت می نمایند که تقریبآ 150 پروانه فعالیت دریافت نموده اند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 108

به "افتتاح نمایشگاه صنایع دستی قربان تا غدیر در شهرستان قوچان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح نمایشگاه صنایع دستی قربان تا غدیر در شهرستان قوچان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید