افغانستان، فرایند آزادی زندانیان طالبان ادامه دارد

به گزارش گیگابلاگ، در حالی که برخی منابع از نزدیک بودن آغاز مذاکرات بین الافغانی خبر می دهند و نماینده ویژه آمریکا نیز برای تسهیل این گفت وگوها به منطقه سفر کرده، فرایند آزادی زندانیان طالبان توسط دولت افغانستان ادامه دارد.

افغانستان، فرایند آزادی زندانیان طالبان ادامه دارد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، شاه محمود میاخیل والی ننگرهار اعلام کرد که برای پیشرفت و ایجاد حسن نیت در مذاکرات صلح دستکم هفت زندانی طالبان در این ولایت آزاد شدند.

از سوی دیگر محمد عارف عابر سخنگوی والی غور نیز در بیانیه ای اعلام کرد که براساس فرمان اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان 10 نفر از زندانیان طالبان از زندان مرکزی این ولایت آزاد شدند.

فرایند تبادل زندانیان در حالی ادامه دارد که زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان دور تازه سفرهای منطقه ای خویش را با هدف ایجاد توافق بین کابل و طالبان جهت آغاز مذاکرات بین الافغانی آغاز کرده است.

براساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، محور سفرهای خلیلزاد به دوحه، اسلام آباد و کابل مسئله کاهش خشونت ها و آزادی زندانیان است.

عبدالله عبدالله رئیس شورای مصالحه افغانستان نیز اخیراً از احتمال آغاز مذاکرات بین الافغانی در هفته آینده خبر داده بود اما ظاهراً کابل و طالبان هنوز درباره زمان و محل مذاکرات به نتیجه نرسیده اند.

مذاکرات بین الافغانی قرار بود 20 اسفند سال گذشته آغاز شود اما به دلیل پافشاری طالبان بر آزادی همه زندانیانش پیش از گفت وگوها این مذاکرات تا به امروز به تاخیر افتاده است.

براساس توافقنامه آمریکا، دولت افغانستان باید 5 هزار زندانی طالبان را آزاد کند و طالبان نیز در مقابل موظف به آزادی یکهزار زندانی از نیروهای دولتی است.

دولت افغانستان تا به امروز بیش از 2 هزار و 700 زندانی طالبان را آزاد کرده و این گروه نیز 467 نفر از زندانیان دولتی را آزاد کرده است اما دو طرف بر سر شمار زندانیان آزاده شده اختلاف دارند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 4279

به "افغانستان، فرایند آزادی زندانیان طالبان ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان، فرایند آزادی زندانیان طالبان ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید