بارش شدید باران در 11 استان کشور

به گزارش گیگابلاگ، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش شدید باران در 11 استان کشور طی سه شنبه و چهارشنبه 30 مهر و یک آبان گفت: امروز وقوع گرد و خاک در استان های خوزستان و ایلام دور از انتظار نیست.

بارش شدید باران در 11 استان کشور

به گزارش ایسنا، صادق ضیائیان گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی از امروز 30 مهر تا شنبه 4 آبان به تناوب در استان های واقع در شمال غرب، غرب، دامنه های جنوبی البرز، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی و بخش های از مرکز کشور بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می گردد.

به گفته ضیائیان، شدت بارش طی امروز و فردا 30 مهر و اول آبان در استان های کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، زنجان، قزوین، غرب همدان، لرستان، غرب مرکزی، جنوب اصفهان و شرق کهگیلویه و بویراحمد است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه تا آخر هفته در سواحل شمالی کشور بارش متناوب باران و وزش باد انتظار می رود، توضیح داد: در ساعات بعد از ظهر امروز 30 مهر در جنوب کرمان، جنوب فارس و پاره ای از مناطق هرمزگان رشد ابر و رگبار پراکنده و گاهی رعد و برق پیش بینی می گردد.

وی ادامه داد: امروز به دلیل افزایش سرعت وزش باد روی شمال عربستان و جنوب عراق وقوع گرد و خاک در استان های خوزستان و ایلام دور از انتظار نیست.

ضیائیان در سرانجام درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا اول آبان نیمه ابری تا ابری، گاهی همراه با افزایش باد و در برخی ساعات بارش باران با احتمال رعد و برق و حداقل و حداکثر دمای 12 و 19 درجه سانتی گراد و طی روز پنجشنبه 2 آبان نیمه ابری تا ابری گاهی همراه با افزایش باد و در برخی از ساعات بارش باران با احتمال رعد و برق و حداقل دمای 13 و حداکثر دمای 25 درجه سانتی گراد پیش بینی می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 730

به "بارش شدید باران در 11 استان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش شدید باران در 11 استان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید