بحران کرونا، بودجه نظامی کشور های اتحادیه اروپا را نیز به خطر انداخت

به گزارش گیگابلاگ، مسئولان و کارشناسان اروپایی هشدار می دهند هزینه های گزافی که برای احیای مالی بعد از بحران ویروس کرونا در نظر گرفته اند، بودجه نظامی این اتحادیه را در خطر بزرگی قرار می دهد.

بحران کرونا، بودجه نظامی کشور های اتحادیه اروپا را نیز به خطر انداخت

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با تداوم بحران شیوع ویروس کووید19 در کشور های اروپایی و تعطیلی کسب وکار های مهم در پی اعمال قوانین قرنطینه ای، تهدید دیگری در حوزه بودجه دفاعی اتحادیه اروپا در حال ظهور است.

مقام ها و دیپلمات های اروپایی به خبرگزاری رویترز گفتند طرح های این اتحادیه برای اختصاص دادن بودجه چند میلیارد یورویی جهت مسائل دفاعی و نظامی در پی شوک مالی که ویروس کرونا به آن ها وارد نموده، در خطر قرار گرفته است.

بر این اساس، منابع اروپایی با بیان اینکه ویروس کرونا سه سال همکاری بی سابقه در این اتحادیه در حوزه نظامی را تهدید می نماید، هشدار دادند تمرکز دولت های اروپایی روی بودجه چند تریلیون یورویی برای کاهش اثرات مخرب ویروس کرونا می تواند خطری برای میلیارد ها یورو بودجه نظامی برای سال های 2021 تا 2027 باشد.

به نوشته رویترز، تقطیع شدید بودجه دفاعی اتحادیه اروپا می تواند تمایلات آن برای کاهش وابستگی نظامی به ایالات متحده را تضعیف نموده، کوشش ها برای ساده سازی سیستم های نظامی سخت در اروپا را پیچیده کند و قرارداد های صنایع دفاعی این قاره را بر باد دهد.

جیری سِدیوی مدیرعامل جدید آژانس دفاعی اروپا در این باره می گوید: می توانیم انتظار خدشه دیگری بر منابع خود را داشته باشیم که از هم اکنون در حال بروز است. این موضوع، با در نظر دریافت اینکه بودجه دفاعی [اروپا]به تازگی از شوک مالی ده سال پیش بیرون آمده، کاملا ناامیدنماینده خواهد بود.

مسئولان و دیپلمات های اروپایی همچنین خبر دادند که کمیسیون اروپا هفته آینده بودجه پیشنهادی اصلاح شده برای امور نظامی را هفته آینده ارائه می دهد و وزرای دفاع کشور های عضو اتحادیه نیز امروز (سه شنبه) در نشست ویدئوکنفرانسی، ابعاد موضوع را آنالیز می نمایند.

یک دیپلمات اروپایی با بیان اینکه به وسیله همکاری همه کشور ها می توانند از تنگنای بودجه نظامی بیرون بیایند، به رویترز گفت: باید استدلال کنیم که موضوع همکاری دفاعی هنوز وجود دارد.

کمبودی که برای بودجه نظامی اروپا پیش آمده در حالی است که بعضی کشور های این اتحادیه سال گذشته از طرح امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه برای ایجاد ارتش اروپایی و کاهش وابستگی نظامی به آمریکا استقبال نموده بودند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 3964

به "بحران کرونا، بودجه نظامی کشور های اتحادیه اروپا را نیز به خطر انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران کرونا، بودجه نظامی کشور های اتحادیه اروپا را نیز به خطر انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید