برگزاری همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ایده خوبی است

به گزارش گیگابلاگ، خبرنگاران: کمیسر امور سیاست همجواری و گسترش اتحادیه اروپا از گشوده شدن فصل جدیدی از مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا خبر داده و برگزاری همه پرسی خروج انگلیس از اروپا را ایده ای خوب و یک فرصت دانست.

برگزاری همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ایده خوبی است

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی کوریر، یوهانس هان کمیسر امور سیاست همسایگان و گسترش اتحادیه اروپا تاکید نمود که می خواهد با ترکیه مذاکرات فشرده ای درباره عضویت را در پیش گرفته و به این ترتیب مبنای اقتصادی برای عضویت کشورهای دیگر در این اتحادیه را فراهم کند.

وی توضیح داد که می خواهد سیاست توسعه و همجواری اتحادیه اروپا را در پنج سال آینده و بر اساس اصول برابر سیاست منطقه ای در پنج سال گذشته اصلاح کند که این امر با تمرکز بر توسعه کسب و کار و اهداف اصلاحی آشکار در ازای یاری های اقتصادی اتحادیه اروپا به کشورهای عضو انجام می گیرد.

یوهانس هان همچنین توضیح داد که ما باید روی پیشرفت های اقتصادی کشورها تمرکز کنیم. در کشورهای عضو اتحادیه اروپا اکثریت شهروندان از گسترش اتحادیه خسته شده اند چرا که هر عضوی به عنوان یک بار اقتصادی برای این اتحادیه تلقی می گردد. بنابراین ما باید به آن ها اطمینان دهیم که اعضای جدید آینده در این اتحادیه شرکای برابر اقتصادی ما هستند.

وی در نظر دارد در کشورهای نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا از جمله کشورهای بالکان غربی به زودی کنفرانس های سرمایه گذاری برگزار کند.

هان همچنین تاکید نمود که پول های اتحادیه اروپا که به نامزدهای عضویت در این اتحادیه جریان می یابد نباید به عنوان یاری اقتصادی فهمیده گردد، بلکه باید به عنوان نوعی سرمایه گذاری تلقی گردد. بازگشت این پول ها می تواند غیر مادی باشد از جمله به صورت رضایتمندی بیشتر در بین انسان ها و در نتیجه فشار کم تر در جهت مهاجرت به سوی اتحادیه اروپا.

وی همچنین دو هفته بعد از شروع کار خود در کمیسیون جدید اروپایی به نکات مهمی اشاره نموده و توضیح داد که در مذاکرات عضویت با ترکیه می خواهد دو فصل جدید در زمینه قضایی و حقوق اساسی را شروع کند. این مذاکرات یاریی برای تغییرات و اصلاحات هستند.

این کمیسر اروپایی بر خلاف نظر بسیاری از مقامات اروپایی برگزاری رفراندوم خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که مد نظر نخست وزیر این کشور است را ایده ای خوب و مثبت ارزیابی نموده و گفت: رای گیری درباره باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا که تا سال 2017 باید برگزار گردد اساسا ایده خوبی است و یک همه پرسی یک فرصت برای شروع بحث های مناسب است.

هان همچنین توضیح داد که در یک اتحادیه اروپای در حال رشد این قابل فهم است که همواره بعضی درخواست های ویژه از طرف یکی از اعضاء پذیرفته نگردد.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 1763

به "برگزاری همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ایده خوبی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ایده خوبی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید