بندر امیرآباد در پی ثبت رکوردی چشمگیر در حوزه حمل و نقل ریلی

به گزارش گیگابلاگ، مدیرکل بندر امیرآباد ابراز امیدواری کرد سال جاری رکورد چشمگیری در حوزه حمل و نقل ریلی در این بندر به ثبت برسد.

بندر امیرآباد در پی ثبت رکوردی چشمگیر در حوزه حمل و نقل ریلی

محمدعلی اصل سعیدی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه استفاده بهینه و افزایش سهم از ناوگان ریلی در دستور کار این بندر قرار گرفته است، گفت: امیدواریم تا سرانجام سال جاری ضمن حفظ رشد جاری و مستمر 3 درصد حمل ریلی، رکورد چشمگیری را در این حوزه در بندر امیرآباد به ثبت برسد.

او اضافه کرد: افزایش سهم ریلی کالا ها در حمل و نقل داخلی و بین المللی، یکی از استراتژی های دیرینه کشور به شمار می رود و بندر امیرآباد بر اساس برنامه ای مدون و جاری، توسعه حمل و نقل ریلی را دنبال می نماید.

سعیدی پور گفت: با توسعه زیرساخت های ریلی در بندر، فراهم کردن ایستگاه های مختلف جهت تخلیه و بارگیری کالا، تعامل مشترک با اداره کل راه آهن شمال و همیاری کارکنان این اداره کل، شاهد فرایند رو به رشد فعالیت های ریلی در بندر امیرآباد هستیم.

او با بیان اینکه حمل و نقل ریلی موجب ایمنی بندر و کاهش تصادفات و آلودگی ها می گردد، حجم بالای عملیات ریلی در بازه زمانی کوتاه مدت را از مزایای مهم این رویه از حمل و نقل مطرح نمود.

سعیدی پور بعلاوه توسعه زیرساخت های ریلی، افزایش ناوگان و تکمیل اسکله رو - رو ریلی بندر امیرآباد در تحقق هدف 10 میلیون تنی ترانزیت میان دو کشور ایران و روسیه را مهم ارزیابی کرد.

خبرنگاران مازندران ساری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 مرداد 1401 بروزرسانی: 26 مرداد 1401 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 15899

به "بندر امیرآباد در پی ثبت رکوردی چشمگیر در حوزه حمل و نقل ریلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بندر امیرآباد در پی ثبت رکوردی چشمگیر در حوزه حمل و نقل ریلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید