بیانیه ایران درباره بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی

به گزارش گیگابلاگ، رییس هیات اعزامی ایران به پاریس برای بازخوانی هواپیمای سانحه دیده اوکراینی با صدور بیانیه ای تاکید نمود: گروه آنالیز سانحه تائید می نماید که اقدامات BEA در تطابق کامل با استاندارد های ایکائو و ترتیبات تفاهم شده بین مسئول آنالیز سانحه و مدیر BEA بوده و شفافیت و همکاری کامل بوده است.

بیانیه ایران درباره بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی

به گزارش بخش رسانه ای سفارت ایران در فرانسه، آرش خدایی که در راس هیاتی از سازمان هواپیمایی کشوری و تنی چند از مشاوران و متخصصان ایرانی به منظور بازخوانی جعبه های سیاه هواپیمای سانحه دیده اوکراینی به پاریس سفر نموده بود، در انتها سفر و اتمام همکاری مشترک با مرکز BEA فرانسه، در بیانیه ای اظهار داشت: پنجشنبه دوم مرداد ماه سال 1399، اقدامات فنی بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده پرواز PS 752 اکراینی در لابراتوار BEA فرانسه به انتها رسید.

در این بیانیه با بیان اینکه این بازخوانی تحت نظارت ایران و مسئول آنالیز سانحه و با یاری تجهیزات و متخصصان فرانسوی انجام شد، تصریح شد: در این فرایند، علاوه بر گروه ایرانی، نمایندگانی از NTSB و شرکت بوئینگ به عنوان کشور طراح و سازنده هواپیما، اکراین به عنوان کشور محل ثبت و بهره برداری هواپیما و فرانسه به عنوان کشور ارائه دهنده امکانات فنی شرکت کردند.

این بیانیه می افزاید: همچنین نمایندگانی از کشور های سوئد، انگلستان و کانادا به همراه نماینده ای از سازمان بین المللی هوانوردی (ایکائو) جهت مشاهده فرایند بازخوانی در این ماموریت حضور داشتند.

خدایی افزوده است: نتایج به دست آمده از بازخوانی جعبه های سیاه برای صحه گذاری و تکمیل اطلاعات موجود و ارائه توصیه های ایمنی لازم برای پیشگیری از رخداد های مشابه استفاده خواهد شد.

رئیس هیات ایرانی یادآور شده است: گروه آنالیز سانحه تائید می نماید که اقدامات BEA در تطابق کامل با استاندارد های ایکائو و ترتیبات تفاهم شده بین مسئول آنالیز سانحه و مدیر BEA بوده و شفافیت و همکاری کامل و سطح بالای تخصص و حرفه ای گری در BEA ستودنی است.

خدایی اعلام کرد: حضور NTSB و بوئینگ در این فرایند سازنده و موثر بوده و علاوه بر ارائه مشورت های فنی راهگشا، نماینده NTSB اطلاعات لازم برای تحلیل داده ها را در اختیار مسئول آنالیز سانحه قرار داده است.

در انتها این بیانیه آمده است: گروه آنالیز سانحه از سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در فرانسه و همکاران ایشان جهت انجام هماهنگی های دقیق و موثر و پشتیبانی و راهنمایی ارزشمند اقدامات در پاریس سپاسگزار است.

منبع: فرارو
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 5008

به "بیانیه ایران درباره بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه ایران درباره بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید