کوشش تازه برای آزاد کردن بازوی مریخ نورد اینسایت

به گزارش گیگابلاگ، ناسا در کوشش برای آزادکردن کاوشگر گرمایی مریخ نورد اینسایت است که بازوی آن در داخل خاک مریخ گیر نموده و مشکلاتی جدی ایجاد نموده است.

کوشش تازه برای آزاد کردن بازوی مریخ نورد اینسایت

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، ناسا امیدوار است تا با استفاده از بازوی رباتیک مریخ نورد اینسایت بتواند کاوشگر گرمایی آن را که در داخل خاک مریخ گیر نموده، آزاد کند.

این کاوشگر از 28 فوریه در درون خاک مریخ گیر نموده و پیشبرد ماموریت های محول شده به اینسایت را با مشکل روبرو نموده است، اینسایت قرار بود با استفاده از این ابزار و بعضی ابزار دیگر آنالیز های زمین شناسی متنوعی را بر روی مریخ انجام دهد، هدف از این کار افزایش اطلاعات در خصوص ساختار خاک مریخ بوده است.

کاوشگر گرمایی اینسایت در واقع یک مته اتوماتیک است که قرار بود به راحتی تا عمق 5 متری خاک مریخ فرو رود و دمای هوای این بخش از سیاره مریخ را اندازه بگیرد. اما پس از 35 متر فرو رفتن به داخل خاک این سیاره متوقف شد.

در ابتدا تصور شد این کاوشگر به مانعی برخورد نموده، اما آنالیز های جدی تر با استفاده از دوربین اینسایت نشان داد که یک لایه خاک سخت و فشرده شده مانع از پیشرفت مته کاوشگر گرمایی شده است. ضخامت این لایه باعث شده مته نتواند آن را بشکافد و گیر کردن طولانی مدت آن مهندسان ناسا و همکاران آلمانی آنها را به این فکر انداخته که در نهایت مته را از بقیه مریخ نورد جدا نمایند یا با اهرم کردن بخشی از مریخ نورد و فشار به سمت بالا مته را از داخل حفره ایجاد شده آزاد نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 378

به "کوشش تازه برای آزاد کردن بازوی مریخ نورد اینسایت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش تازه برای آزاد کردن بازوی مریخ نورد اینسایت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید