تهران و دهلی دو اقتصاد مکمل در تامین نیازهای یکدیگر هستند

به گزارش گیگابلاگ، تهران (پانا)- علی چگنی سفیر ایران در هند در ملاقات با ساداناندا وزیر مواد و کود شیمیایی هند و معاونان وی، با اشاره به وجود ظرفیت های بزرگ طرفین و مکمل بودن اقتصادهای دو کشور، بر اینکه محصولات تولیدی ایران و هند می تواند تامین کننده نیازهای متقابل دو طرف در سطح عالی باشد، تاکید نمود.

تهران و دهلی دو اقتصاد مکمل در تامین نیازهای یکدیگر هستند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید.

به گزارش بخش رسانه ای سفارت ایران در دهلی نو، طرفین درخصوص قابلیت های تجاری موجود میان دو کشور در بخش های مختلف کشاورزی و به ویژه نهاده های کشاورزی و داروئی در قالب های تجارت تهاتری، مستقیم و سرمایه گذاری مشترک بحث و گفتگو کردند.

همکاری در زمینه های وارداتی، همکاری های بهداشتی و درمانی، بخش دارویی، قابلیت ها و معافیت های بندر چابهار و بهره مندی از نزدیکی جغرافیایی دو کشور از دیگر مسایلی بود که در این دیدار مورد بحث و گفت وگو نهاده شد.

همچنین طرفین در این دیدار طرفین بر ادامه کوشش ها به منظور افزایش مراودات و آنالیز عملی راه های افزایش همکاری ها و توسعه هرچه بیشتر تجارت دو کشور تاکید نمودند.

وزیر مواد و کود شیمیایی هند همچنین در این دیدار، ضمن اشاره و تاکید بر روابط ریشه دار تاریخی و فرهنگی میان دو ملت، بر لزوم تقویت هر چه بیشتر روابط مالی و راه های ارتقای این مراودات تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 6943

به "تهران و دهلی دو اقتصاد مکمل در تامین نیازهای یکدیگر هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران و دهلی دو اقتصاد مکمل در تامین نیازهای یکدیگر هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید