حمایت ژاپن از شرکت های عظیم با هدف مقابله با چین

به گزارش گیگابلاگ، پیشتر آنالیز ها شامل شرکت های خارجی می شد که 10 درصد از سهام شرکت های ژاپنی را خریداری نمایند اما از این به بعد حتی خرید یک درصد از سهام شرکت های این فهرست، آنالیز های موشکافانه را برای خارجیان به دنبال خواهد داشت.

حمایت ژاپن از شرکت های عظیم با هدف مقابله با چین

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

گزارش ها حاکی است ژاپن نام صدها شرکت عظیم خود از جمله موسسات صنعتی مشهور را با هدف مقابله با چین و بعضی از کشورهای دیگر، در یک فهرست امنیتی قرار داده است تا از آنها حمایت کند.

به گزارش ایرنا، گزارش ها حاکی است این فهرست شامل 518 شرکت ژاپنی است که از جمله آنها می توان به فراوری نمایندگان معروفی چون تویوتا و سونی اشاره نمود بر اساس این طرح قرار است فعالیت شرکت های چینی و شرکت های خارجی سرمایه گذار در موسسات ژاپنی با دقت آنالیز می گردد.

پیشتر آنالیز ها شامل شرکت های خارجی می شد که 10 درصد از سهام شرکت های ژاپنی را خریداری نمایند اما از این به بعد حتی خرید یک درصد از سهام شرکت های این فهرست، آنالیز های موشکافانه را برای خارجیان به دنبال خواهد داشت.

این اقدام پس از آن صورت می گیرد که ژاپن یک بودجه کلان به عنوان بسته کمکی برای شرکت ها و موسساتی اختصاص داد که قصد دارند چین را به مقصد ژاپن و یا کشورهای آسیای جنوب شرقی ترک نمایند.

نشریه توضیح داد که به نظر می رسد ژاپن نیز در کنار اتحادیه اروپا و آمریکا تدابیری برای آنچه مقابله با مخاطرات امنیتی چین خوانده، اتخاذ نموده است.

وزارت دارایی ژاپن اعلام نموده است که شرکت هایی که نامشان در این فهرست امنیتی قرار می گیرد برای معامله و خرید و فروش سهام با خارجیان شامل محدودیت ها و مقررات دست و پاگیری تری خواهند بود.

این فهرست امنیتی سرمایه گذاری ها در بخش های نفت، راه آهن، هوا فضا، تسلیحات، فضای مجازی، هسته ای و مخابرات را در برمی گیرد و از اکنون محدودیت در این زمینه اجرایی و عملیاتی شده است.

پیش از این نیز یک روزنامه ژاپنی نوشته بود که این کشور پس از شیوع ویروس کرونا قصد نموده است تا کارخانه ها و فراوری نمایندگان خود را از چین خارج کند.

ژاپن تایمز گزارش نموده بود توکیو تصمیم دارد با ارایه یک برنامه یارانه برای فراوری نمایندگان این کشور آنها را ترغیب کند تا به علت آنچه شیوع کرونا خوانده است، کارخانه هایشان را به کشورهای جنوب شرق آسیا انتقال دهند.

این گزارش حاکی است که کرونا باعث شده تا زنجیره های فراوری که عمدتا به چین وابستگی زیادی داشتند دچار گسست شوند و دیگر نباید اجازه داد تا چنین اتفاقی رخ دهد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 4004

به "حمایت ژاپن از شرکت های عظیم با هدف مقابله با چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت ژاپن از شرکت های عظیم با هدف مقابله با چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید