خبرنگاران بیش از هشت هزار کردستانی مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند

به گزارش گیگابلاگ، سنندج - خبرنگاران - مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: هشت هزار و 131 نفر از جامعه کارگری این استان مشمول بهره مندی از خدمات بیمه بیکاری ناشی از آسیب های ویروس کرونا شدند.

خبرنگاران بیش از هشت هزار کردستانی مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند

برهان صلواتی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت فرا رسیدن هفته کار و کارگر گفت: در این استان 12 هزار و 450 نفر برای دریافت بیمه بیکاری طرح حمایت دولت از واحدهای آسیب دیده براثر شیوع ویروس کرونا ثبت نام کردند که تا به امروز هشت هزار و 131 نفر از این افراد مشمول دریافت بیمه بیکاری شده اند.

وی اضافه کرد: لیست این افراد از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تامین اجتماعی اعلام شده و به زودی حقوق بیکاری سه ماهه آنان پرداخت می شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان اضافه کرد: هم اکنون پایش افراد ثبت نام شده در 10 رسته شغلی آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا ادامه دارد و احتمال اینکه تعداد افراد مشمول و بهره مند از این طرح افزایش یابد، هست.

صلواتی در خصوص شعار سال جاری و جهش تولید نیز گفت: افزایش بهره وری در خدمات و تولید در تمام فعالیت ها مهمترین رکن تحقق جهش تولید است.

وی یادآور شد: سال گذشته هم که سال رونق تولید بود، 57 واحد مشکل دار استان شناسایی شد تا به چرخه تولید باز. گردند

صلواتی تاکید کرد: هم اکنون نیز برای تحقق شعار جهش تولید باید تمام دستگاه ها تدبیری بیندیشند و واحدهای تولیدی و خدماتی با افزایش بهره وری میزان تولید را در جامعه افزایش دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان اضافه کرد: در این استان کارگاه های مشمول قانون کار 16 هزار و 238 کارگاه بوده که 16 هزار و 179 مورد آن کارگاه زیر 50 نفر و 149 مورد از کارگاه ها نیز بالای 50 نفر کارگر است.

صلواتی گفت: سال گذشته توسط 22 بازرس 11 هزار و 298 بازرسی از کارگاه ها و 500 مورد بازدید از کارگاه ها توسط مدیرکل برای بررسی مسائل و مسائل آنها اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه هفته کارگر بهانه ای برای تجلیل از خدمات این افراد است اضافه کرد: در سال جاری به منظور جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا مقرر شده کارگران نمونه واحدهای تولیدی در واحدهای محل کار خود تجلیل شوند.

هم اکنون در این استان 111تشکل کارگری، 56 تشکل کارفرمایی، هفت هیات حل اختلاف و 12 هیات تشخیص فعالیت دارند.

براساس آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا به امروز 88 هزار و 194 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 5 هزار و 574 نفر رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 3813

به "خبرنگاران بیش از هشت هزار کردستانی مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از هشت هزار کردستانی مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید