خبرنگاران هشدار سفارت ایران به هموطنان مقیم مجارستان

به گزارش گیگابلاگ، بلگراد-خبرنگاران- سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوداپست با صدور اطلاعیه ای با توجه به اعلام حالت فوق العاده و شرایط اضطراری در سراسر مجارستان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه، از کلیه دانشجویان و ایرانیان مقیم در این کشور خواست که از سفر بین شهری و کشوری اجتناب نمایند.

خبرنگاران هشدار سفارت ایران به هموطنان مقیم مجارستان

با ما سفر کنید و با تور مجارستان ارزان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، سفارت کشورمان روز پنجشنبه در این اطلاعیه با اشاره به حالت فوق العاده و شرایط اضطراری مجارستان از 11 مارس امسال (21 اسفند ماه) از ایرانیان و بویژه دانشجویان درخواست نموده تا ضمن اجتناب از حضور در اجتماعات و گردهمایی دانشجویی، محل اقامت خود را ترک ننمایند و در حفظ سلامت خود و دیگران اهتمام ویژه داشته باشند.

همچنین در این اطلاعیه از خانواده های دانشجویان ایرانی مقیم مجارستان خواست که با توجه به اعلام دولت مجارستان مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع ایرانی، ایتالیایی، چینی و کره جنوبی به این کشور از سفر به مجارستان از هر طریقی خودداری نمایند.

در انتها این اطلاعیه از دانشجویان ایرانی و ایرانیان مقیم مجددا درخواست شده تا با دولت مجارستان در این شرایط بحرانی، همکاری و همیاری لازم داشته باشند.

دولت مجارستان اعلام نمود که با متخلفین مقررات حالت فوق العاده و شرایط اضطراری در کشور بخاطر پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا برخورد کیفری و حقوقی صورت می گیرد.

لاسلو پالکوویچ وزیر فناوری و نوآوری مجارستان روز پنجشنبه گذشته در تماس تلفنی با حمید رضا عارفی سفیر کشورمان در بوداپست در رابطه با دو دانشجوی ایرانی شاغل به تحصیل در این کشور که اخیرا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده بودند، اظهار کرد که دولت مجارستان تمام کوشش خود را در مراقبت و بهبودی کامل این دانشجویان به کار خواهد گرفت و جای نگرانی وجود ندارد.

وی همچنین گفت که دانشگاه های مجارستان موظف شده اند ضمن رعایت استانداردهای دنیای، از دانشجویان ایرانی که اخیرا از ایران برگشته اند تست کرونا گرفته تا از احتمال شیوع این بیماری به دیگران جلوگیری گردد.

سازمان بهداشت دنیای، ویروس کرونا در سراسر دنیا را به عنوان پدیده ای همه گیر اعلام نمود.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 2314

به "خبرنگاران هشدار سفارت ایران به هموطنان مقیم مجارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هشدار سفارت ایران به هموطنان مقیم مجارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید