دستگاه زباله سوز اهدایی چین، به زودی در قم نصب و راه اندازی می گردد

به گزارش گیگابلاگ، خبرنگاران/قم با اعلام شهردار قم مراحل اختصاص و انتقال دستگاه زباله سوز اهدایی چین به قم در حال اجرا است و این دستگاه به زودی در قم راه اندازی می گردد.

دستگاه زباله سوز اهدایی چین، به زودی در قم نصب و راه اندازی می گردد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

سیدمرتضی سقائیان نژاد امروز در گفتگویی با اشاره به انتقال زباله سوز به قم گفت: یکی از احتیاجهای جدی شهر قم در زمینه کاهش خطر پسماندهای عفونی شهر، راه اندازی دستگاه زباله سوز بود.

وی اضافه کرد: در همین زمینه باید تدابیری اندیشیده می شد که خطرات ناشی از پسماندهای غیر عفونی را کاهش دهیم. هرچند هر چند در شرایط عادی نیز این احتیاج کاملا محسوس است. ولی به هر حال در حال حاضر 10 تن زباله عفونی باید در شرایط ویژه سوزانده گردد.

وی گفت: شهرداری ها هیچ گونه مسئولیتی در امحا و دفن پسماندهای عفونی ندارند. از این روی ضرورت تامین زیرساخت های امحاء یا سوزاندن پسماندهای عفونی و بیمارستانی در شهر قم باید با جدیت مسئولان انجام می شد که خوشبختانه پس از رایزنی با مسئولان کشوری و پیشنهاد به سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین جهت ورود دستگاه زباله سوز اهدائی چین به شهر قم و فعالیت آن برای استفاده در امحاء زباله های عفونی و بیمارستانی شهر پیگیری لازم انجام شده است.

شهردار قم توضیح داد: البته در این جهت نامه نگاری و تماس های مکرر با سفیر ایران در چین در این خصوص انجام شد و علی رغم شرایط و شرایط فعلی، هماهنگی در بین مسئولان شکل گرفته و نتیجه حاصله این است که بحمدالله این مهم محقق شده و نماینده ای از سوی شهرداری قم جهت انجام امور اداری و گمرکی به مبادی ذی ربط معرفی شده است.

وی گفت: در صورتی که شرایط طبق برنامه ریزی ما پیش برود در ماه اردیبهشت امسال دستگاه به مردم خوب قم تقدیم خواهد شد. در اینجا نیز باید از کوشش های ریاست مجلس شورای اسلامی دکتر لاریجانی، و همراهی دکتر امیرآبادی، استاندار و رئیس شورای شهر نیز تقدیر گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 3539

به "دستگاه زباله سوز اهدایی چین، به زودی در قم نصب و راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه زباله سوز اهدایی چین، به زودی در قم نصب و راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید