دعوت رسمی شاه سعودی برای شرکت در نشست ریاض تحویل امیر قطر شد

به گزارش گیگابلاگ، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس دعوت رسمی پادشاه سعودی از امیر قطر برای شرکت در نشست این شورا در ریاض را تحویل وی داد.

دعوت رسمی شاه سعودی برای شرکت در نشست ریاض تحویل امیر قطر شد

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، نایف فلاح الحجرف دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس دعوت رسمی سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی را به شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر برای شرکت در چهل و یکمین جلسه شورای همکاری خلیج فارس تحویل داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این خبر را دبیرخانه عمومی شورای همکاری کشورهای عربی حوزه خلیج فارس امروز چهارشنبه در بیانیه ای در وب سایت رسمی خود خاطرنشان کرد که نشان می دهد چهل و یکمین جلسه شورای همکاری خلیج فارس در عربستان سعودی به ریاست سلمان بن عبدالعزیز و با مشارکت سران کشورهای عضو خلیج فارس در تاریخ 5 ژانویه 2021 برگزار می گردد.

در این بیانیه آمده است: امیر قطر از نایف فلاح الحجرف در کاخ دوحه استقبال کرد و وی امیر قطر را از انجام مقدمات جلسه شورای همکاری کشورهای عربی حوزه خلیج فارس آگاه کرد.

الحجرف نیز خاطرنشان کرد که دعوت عربستان از قطر را برای شرکت در جلسه شورای همکاری خلیج فارس به امیر قطر تحویل داده و با وی در مورد فرایند این جلسه و ایجاد دستاوردهایی برای ملت کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در زمینه اجتماعی، مالی و تجاری گفت و گو نموده است.

در چهل و یکمین جلسه شورای همکاری خلیج فارس درباره دستاوردهای مشترکی که در سال 1981 توسط رهبران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس ایجاد شد از جمله ادغام مالی با ایجاد منطقه تجارت آزاد در سال 1983 ، ایجاد اتحادیه گمرکی در سال 2003 و معرفی تعرفه گمرکی یکپارچه به دنیا خارج بحث خواهد شد.

در چهل و یکمین جلسه شورای همکاری خلیج فارس آنالیز بحران میان قطر و کشور های محاصره کننده آن و احتمالا آشتی چهار کشور عربی با دوحه در این نشست صورت خواهد گرفت.

سلمان بن عبدالعزیز روز شنبه سران کشور های عضو شورای همکاری خلیج فارس را برای حضور در چهل و یکمین اجلاس این شورا دعوت کرد. نام شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، نیز در میان دعوت شدگان به این اجلاس بود.

دفتر هماهنگی شورای همکاری خلیج فارس نیز روز گذشته طی بیانیه ای خاطرنشان کرد پادشاه عربستان نایف فلاح الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس را مامور دعوت از سران کشور های عربی برای حضور در نشست آینده شورای همکاری خلیج فارس نموده است.

بحران روابط میان چهار کشور عربی با قطر از 2017 با قطع کامل روابط دیپلماتیک عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و بحرین با این کشور شروع شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 7144

به "دعوت رسمی شاه سعودی برای شرکت در نشست ریاض تحویل امیر قطر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت رسمی شاه سعودی برای شرکت در نشست ریاض تحویل امیر قطر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید