سرلشکر باقری: 200 هزار سرباز در سال جاری گواهینامه مهارت دریافت می کنند

به گزارش گیگابلاگ، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در سال 96 حدود 100 هزار سرباز و در سال 97 هم 160 هزار سرباز گواهینامه مهارت دریافت کرده اند، گفت: قرار است این تعداد در سال جاری به 200 هزار نفر افزایش یابد.

سرلشکر باقری: 200 هزار سرباز در سال جاری گواهینامه مهارت دریافت می کنند

به گزارش ایسنا به نقل از سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در چهارمین جلسه شورای عالی سیاست گذاری مهارت آموزی کارکنان وظیفه، مهارت آموزی سربازان را روندی رو به توسعه در دو سال گذشته خواند و گفت: این مهم با همکاری تنگاتنگ نیروهای مسلح و دستگاه های مختلف کشوری اجرا شده است و سربازان پس از خدمت سربازی، مشاغل و مهارت هایی را با حداقل هزینه فرامی گیرند.

وی ادامه داد: در سال 96 حدود 100 هزار سرباز و در سال 97 هم 160 هزار نفر سرباز گواهینامه مهارت دریافت کردند که قرار است امسال این تعداد به 200 هزار نفر افزایش یابد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: این اقدام هم موجب ایجاد نشاط در سربازان شده و هم جذابیت سربازی را بالا برده و برای نیروهای مسلح نیز آورده های زیادی داشته است.

سرلشکر باقری با اشاره به تأثیر طرح مهارت آموزی سربازان بر برطرف معضل اشتغال و همچنین انسجام میان نیروهای مسلح و دیگر سازمان های کشور در بحث اشتغال اعلام نمود: مسئله آموزش در این طرح بسیار اهمیت دارد و سه مجموعه خدمت مهارت های عمومی، تخصصی و اجتماعی بر اساس این طرح به سربازان ارائه می شود.

وی افزود: در دو سالی که از اجرای این طرح می گذرد، همکاری بسیار خوبی میان رسانه ملی، مجموعه های رسانه ای کشور و سازمان نیروهای مسلح در حوزه فرهنگ سازی شکل گرفته است و سریال ها و مستندهای مهارت آموزی سربازان و گزارش های خبری، اثرگذاری خوبی داشته است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: هدف ما برای امسال این است که 200 هزار سرباز گواهینامه مهارت دریافت کنند و سربازان در دوره 45 روزه آموزشی علاوه بر آموزش های نظامی و عقیدتی، دوره های آموزش امداد و نجات را نیز فرا بگیرند.

سردار باقری مطرح نمود: سربازان در دوران سربازی مهارت های مربوط به ورود به بازار کسب و کار، مهارت های مالی، آشنایی با فضای مجازی و مهارت های زندگی را فرا می گیرند که برای جوانان در طول خدمت سربازی و در زمان ورود به کار و همچنین تشکیل خانواده ضروری است.

وی افزود: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، تکالیفی به دوش همه دستگاه ها است که امیدواریم این وظایف قانونی با قوت بیشتری انجام شود.

سرلشکر باقری به همکاری خوب نیروهای مسلح در اجرای طرح مهارت آموزی سربازان اشاره کرد و گفت: این موضوع جزو فرهنگ پادگان ها و مراکز آموزشی نبود و افسرانی که به سربازان امر و نهی می کردند، عادت به این کار نداشتند؛ اما خوشبختانه این موضوع در سازمان های نیروهای مسلح به عنوان یک فرهنگ جا افتاد و ما در یک سال اخیر گزارش های خوبی از نیروهای مسلح درباره مهارت آموزی به سربازان داریم.

وی افزود: بر اساس این طرح، وزارت جهاد کشاورزی متعهد شده است که 30 هزار سرباز را آموزش دهد و تربیت 500 مربی را به عهده بگیرد که گزارش ها حاکی از همکاری خوب این وزارتخانه است؛ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم متعهد شده است که 30 هزار سرباز را آموزش دهد و 500 مربی را تربیت کند. همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که سنگین ترین وظیفه را دارد از طریق سازمان آموزش های فنی و حرفه ای 120 هزار سرباز را آموزش خواهد داد و یک هزار و 500 مربی را تربیت خواهد کرد.

سرلشکر باقری گفت: وزارت ورزش و جوانان نیز متعهد شده است در حوزه ورزش 40 هزار سرباز و در حوزه مهارت های عمومی 40 هزار سرباز دیگر را آموزش دهد و 500 مربی را تربیت کند. آموزش های امداد و نجات به 200 هزار سرباز و تربیت 2 هزار مربی نیز از تعهدات جمعیت هلال احمر در این طرح است.

وی اعلام نمود: با همت دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا و عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح 200 هزار سرباز نیز در حوزه های فرهنگی و هنری و اسلامی تربیت خواهند شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امیدواریم وضعیت همه این سربازان را پس از دوران سربازی هم پیگیری کنیم تا از طریق کمک های مالی و مشاوره های حقوقی آن ها را به مراجعی متصل کنیم که مشکل اشتغال آن ها برطرف شود.

بنا بر این گزارش، چهارمین جلسه شورای عالی سیاست گذاری مهارت آموزی کارکنان وظیفه با حضور فرماندهان کل سپاه و ارتش، فرمانده نیروی انتظامی و وزرای دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، علوم، تحقیقات و فناوری و کنندگانی از وزارتخانه های ارتباطات و آموزش و پرورش و همچنین رؤسای کمیته امداد و جهاد دانشگاهی و جمعیت هلال احمر و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 157

به "سرلشکر باقری: 200 هزار سرباز در سال جاری گواهینامه مهارت دریافت می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرلشکر باقری: 200 هزار سرباز در سال جاری گواهینامه مهارت دریافت می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید