مقاله: برای پیشگیری از زخم معده چه مواردی را باید رعایت کنید؟

به گزارش گیگابلاگ، افرادی که از درد مزمن آرتروز یا دیگر بیماری های مشابه رنج می برند، هفته ها و ماه های متوالی دارو های ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) را مصرف می نمایند تا درد و ورم ها را کاهش دهند. ولی این دارو ها ممکن است بر مواد مخاطی که در برابر اسید معده از آن محافظت می نمایند، تأثیر بگذارند و احتمال ابتلا به زخم معده را در شما افزایش دهند. این قبیل مسکن ها عبارتند از:

مقاله: برای پیشگیری از زخم معده چه مواردی را باید رعایت کنید؟

این باکتری معمولاً در لایه مخاطی محافظ بافت های معده و روده کوچک زندگی می نماید. در حالت عادی باکتری هلیکوباکتر پیلوری مسئله ای به وجود نمی آورد، اما می تواند موجب التهاب لایه داخلی معده و ایجاد زخم گردد. ما هنوز نمی دانیم که عفونت این باکتری چگونه منتشر می گردد. ولی یکی از احتمالات این است که شاید به وسیله تماس های نزدیک بین افراد، مانند بوسیدن یکدیگر منتقل گردد، یا شاید هم به وسیله غذا و نوشیدن آب به آن دچار شوند.

عوامل فوق صرفاً موجب ابتلا به زخم معده نمی شوند، بلکه وخامت آن را افزایش و فرآیند درمان را دشوارتر می نمایند.

در حالی که استرس و غذا های تند علایم زخم معده را وخیم تر می نمایند، اما چنین به نظر نمی رسد که فرد را به این بیماری مبتلا سازند. اما تعدادی عامل دیگر احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می دهند.

هنگامی که اسید در دستگاه گوارش به سطح داخلی معده یا روده کوچک آسیب رسانده باشد، می گوییم که به زخم معده مبتلا شده اید. اسید معده می تواند موجب پیدایش زخم باز دردآوری گردد که احتمال خونریزی هم دارد. دستگاه گوارش انسان با لایه ای از مواد مخاطی پوشیده شده است. وظیفه معمول این ماده محافظت از معده در برابر اسید است. ولی اگر مقدار اسید افزایش یابد یا برعکس، از مقدار مواد مخاطی کاسته گردد، آن وقت امکان ابتلای به زخم معده به وجود می آید.

منبع مقاله: برای پیشگیری از زخم معده چه مواردی را باید رعایت کنید؟

انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 12329

به "مقاله: برای پیشگیری از زخم معده چه مواردی را باید رعایت کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: برای پیشگیری از زخم معده چه مواردی را باید رعایت کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید