مقاله: عایق حرارتی چیست و در کجاها از آن استفاده میشود؟

به گزارش گیگابلاگ، این نوع عایق ترکیبی است از مواد معدنی و الیاف سرامیکی همراه با ذرات سیلیکات و اکسید فلزات کلسیم, مهمیم و یا آلومینیوم که در دمای بالا با هم ترکیب می شوند. این نوع عایق به شکل پتوئی و یا به شکل آجری یکپارچه ساخته می گردد. عایق های سیلیکاتی در مقابل شوک های حرارتی مقاوم بوده و دماهای بسیار بالا را تحمل می نمایند و غیر قابل اشتعال هستند. در صورت مجاورت با رطوبت، آن را جذب می نمایند، لذا باید در برابر آن محافظت شوند.

مقاله: عایق حرارتی چیست و در کجاها از آن استفاده میشود؟

این ماده ترکیبی از اتیلن, پروپیلن و داین است عایق مناسب جهت استفاده در منطقه ها سردسیر است و حتی در دماهای زیر 30 درجه سانتی گراد هم کارایی دارد. این عایق در برابر ازن و مواد شیمیایی آلی و غیرآلی بسیار مقاوم است. ضعف آن مقاومت کم در برابر مایعات نفتی است.

پشم شیشه محصولی است که از طبیعت و طی فرآیندی ساده بدست می آید. ماده اصلی تشکیل دهنده آن سیلیس و شیشه می باشد که پس از ذوب شدن وارد ماشینهای الیاف ساز شده و تحت تأثیر نیروی گریز از مرکز به شکل الیاف پشم مانند در می آید.

این الیاف از جدا کردن سیلیکات های معدنی طبیعی که دارای ساختار بلوری به شکل رشته های باریک هستند به دست می آید. ضریب راهنمایی حرارتی آن نسبت به عایق های دیگر خیلی بالاتر بوده و بدین جهت عایق خوبی نمی باشد، اما دلیل اصلی استفاده از آن خاصیت ضد حریق آن است.

پشم سنگ (Rockwool) جزو خانواده عایق های حرارتی و صوتی متشکل از الیاف معدنی است. این عایق با شکل ها و ساختارهای مختلف در ساختمان های مسکونی، مجتمع های پتروشیمی، پالایشگاه های نفت و گاز، نیروگاه و صنایع سنگین به اسم عایق حرارتی و صوتی کاربرد گسترده ای دارد

منبع مقاله: عایق حرارتی چیست و در کجاها از آن استفاده میشود؟

انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 11260

به "مقاله: عایق حرارتی چیست و در کجاها از آن استفاده میشود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: عایق حرارتی چیست و در کجاها از آن استفاده میشود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید