نمازخوانی کانادایی ها پیش از اکران فیلم محمدرسول الله(ص) در مونترال

به گزارش گیگابلاگ، حسین محدث، یکی از دانشجویان ایرانی حاضر در مونترال می گوید: واکنش های مردم به صحنه های مختلف فیلم خیلی عجیب بود، برای مثال در صحنه هایی مانند درگذشت حضرت آمنه صدای گریه بیشتر جمعیت سالن را می شنیدیم.

نمازخوانی کانادایی ها پیش از اکران فیلم محمدرسول الله(ص) در مونترال

اگر علاقمند به سفر با بهترین کانادا ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرنگاران، ماجراهای اولین نمایش جهانی فیلم محمدرسول الله(ص) ساخته مجید مجیدی هنوز ادامه دارد. ماجرایی که هر روز روایت های جذاب تر و بهتری از آن شنیده می گردد.

پنجشنبه پنجم شهریورماه بود که فیلم محمدرسول الله(ص) در سالن امپریال مونترال برای اولین بار اکران شد. مجید مجیدی و تعدادی از عوامل فیلم سینمایی محمد رسول الله(ص) به مونترال کانادا رفته بودند تا مخاطبان مستقیماً بتوانند با آنها ارتباط برقرار نمایند. خبرهایی که از این اکران ها منتشر می شد نشان از استقبال گسترده مردم از این فیلم داشت. استقبال از فیلم محمد رسول الله در مونترال کانادا به حدی بوده است که سینماهای نمایش دهنده جوابگوی درخواست بازدیدنمایندگان نبوده و به همین دلیل چند سانس دیگر به نمایش های فیلم محمد در حاشیه جشنواره جهانی فیلم مونترال اضافه شد.

مجیدی روز شنبه 7 شهریور هم در گزارشی که از جشنواره فیلم مونترال داده بود از استقبال گسترده از فیلم محمد رسول الله(ص) خبر داده بود. کارگردان فیلم سینمایی محمد رسول الله(ص) گفت: بلیط های نمایش افتتاحیه کارگردان فیلم سینمایی محمد رسول الله(ص) از مدتها قبل فروش رفته بود و بلیط نمایش دوم هم از دو سه روز پیش تمام شده است و مردم تقاضای تکرار نمایش این فیلم را دارند.

حسین محدث، یکی از دانشجویان ایرانی دانشگاه مک گیل، در گفت و گو با خبرنگاران از حال و هوای نمایش فیلم محمد رسول الله در شهر مونترال کانادا می گوید: استقبال از این فیلم بسیار زیاد بود، به شکلی که من چند روز قبل از برگزاری جشنواره متوجه حضور این فیلم شدم، وقتی برای دریافت بلیط اقدام کردم دیدم که هیچ بلیطی وجود ندارد و همه بلیط ها تمام شده است. نکته جالب توجه ماجرا برای من اینجا بود که با وجود اینکه بیشتر تماشاگران فیلم غیرایرانی های غیرمسلمان بودند، در عین حال واکنش های آنها به صحنه های مختلف فیلم خیلی عجیب بود، برای مثال در صحنه هایی مانند درگذشت حضرت آمنه صدای گریه بیشتر جمعیت سالن را می شنیدیم.

محدث ادامه می دهد: تازه این را بگذارید کنار اینکه فیلم دوبله نشده بود و فقط زیرنویس داشت، شما معمولاً با زیرنویس نمی توانید ارتباطی برقرار کنید، ولی با این حال فیلم برای آنها آن چنان جذابیت داشت و آن قدر صحنه ها واقعی بود که مظلومیت پیامبر در آن سن برای آنها بسیار جالب و تأثیرگذار از آب در آمده بود و این خیلی جالب بود که مظلومیت پیامبر در این فضا و این مکان در حال فریاد زده شدن است.

سید نصرالله طباطبایی، دانشجوی ایرانی و یکی از اعضای کانون دانشجویی توحید مونترال در گفت وگو با خبرنگاران از معنویت حاکم بر نمایش این فیلم گفته و اشاره می نماید: در یکی از اکران ها بیشتریت سالن را مسلمانان حاضر تشکیل می دادند و زمانی که آقای مجیدی برای آغاز فیلم حاضران را به سلام و صلوات فرستادن بر پیغمبر دعوت کردند، تمام آن سینما صلوات فرستادند که من تابحال همچین چیزی را ندیده بودم. موهای تن آدم در آنجا سیخ می شد.

در یکی از جدیدترین تصاویری که از اکران این فیلم در سالن امپریال مونترال بدست آمده است، جمعی از مسلمانان و ایرانی های ساکن مونترال پیش از اکران فیلم محمدرسول الله(ص) در حال اقامه نماز در محل سالن نمایش هستند.

فیلم این نمازخوانی را در ادامه مشاهده می کنید.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 2134

به "نمازخوانی کانادایی ها پیش از اکران فیلم محمدرسول الله(ص) در مونترال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمازخوانی کانادایی ها پیش از اکران فیلم محمدرسول الله(ص) در مونترال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید