هشدار درباره امکان بروز موج دوم شیوع کرونا در روسیه

به گزارش گیگابلاگ، یک ویروس شناس معتقد است که روسیه باید خود را برای موج دوم شیوع ویروس کرونا آماده کند و بیماری کووید- 19 هم مانند دیگر عفونت های تنفسی، احتمالاً در فصل پاییز و زمستان امسال، دوباره گسترش خواهد یافت.

هشدار درباره امکان بروز موج دوم شیوع کرونا در روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، امروز نوشت: ویتالی ازویریف کارشناس آموزشگاه علوم روسیه و رئیس گروه میکروبیولوژی، ویروس شناسی و ایمنولوژی دانشگاه سچینوفسکی در مصاحبه رادیویی ابراز عقیده نموده است که مو ج دوم شیوع عفونت ناشی از ویروس کرونا در اواسط پاییز یا اوایل زمستان امسال، با اندکی افزایش موارد ابتلا، رخ خواهد داد.

این متخصص ویروس شناس شرح داد: در دوره زمانی فصل پاییز و زمستان، شیوع عفونت های تنفسی معمولاً شیوع می یابد و ویروس کرونا هم با، از این قاعده مستثنی نخواهد بود و با توجه به قدرتمندی آن، دردسرهای مضاعفی برای شهروندان بوجود می آورد.

وی در عین حال به این واقعیت تلخ هم اشاره نمود که بطور کلی بیماری کووید-19 برای همواره در میان جمعیت بشری نفوذ نموده است و مردم همه کشورها باید دیگر با این واقعیت کنار آمده و فقط عادت نمایند در چنین وضعیتی زندگی نموده و امور بهداشتی و مراقبت های فردی را به درستی در نظر بگیرند.

این ویروس شناس در باره خارج شدن از رژیم قرنطینه خانگی، پیشنهاد کرد که این کار در اسرع وقت انجام گردد. به گفته وی ، محدودیت ها باید به تدریج برداشته گردد، اکنون باید به مردم اجازه داد تا به خیابان ها بروند، هوای تازه استنشاق نموده و به ورزش بپردازند. چرا که نشستن طولانی مدت در انزوای خانگی نیز از جهات دیگری سلامت مردم را در معرض خطر قرار خواهد داد. البته هر فردی باید فاصله اجتماعی و مقررات بهداشت فردی را رعایت کند.

پیش از این، در اواسط ماه مه، هانس کلوگ مدیر دفتر اروپایی سازمان بهداشت جهانی نیز هشدار داد بود که کشورهای اروپایی باید خود را برای موج دوم بیماری کووید-19 یا یک بیماری عفونی دیگر در امسال آماده نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 4080

به "هشدار درباره امکان بروز موج دوم شیوع کرونا در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره امکان بروز موج دوم شیوع کرونا در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید