هشدار پلیس درباره تبلیغ بسته های حمایتی کرونا در شبکه های اجتماعی

به گزارش گیگابلاگ، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا نسبت به ارسال پیغام های تبلیغ بسته های حمایتی کرونا در فضای مجازی توسط کلاهبرداران به شهروندان هشدار داد.

هشدار پلیس درباره تبلیغ بسته های حمایتی کرونا در شبکه های اجتماعی

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ اختصاصی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به مصوبه ستاد ملی کرونا در مورد محدودیت هایی که از ابتدای آذر ماه شروع می گردد، گفت: مجرمان سایبری در شبکه های اجتماعی با تشویق شهروندان و فعالان مالی به ثبت نام در درگاه های جعلی برای دریافت حمایت های مالی دولت، قصد دارند تا اطلاعات بانکی آنان را سرقت نمایند.

وی اضافه نمود: هنوز هیچ تصمیمی برای پرداخت بسته حمایتی برای شهروندان یا فعالان مالی از سوی مسئولان تعریف نشده است و مجرمان سایبری با طرح شایعاتی، شهروندان و فعالان مالی را تشویق می نمایند تا با افشای اطلاعات شخصی خود، به ظاهر برای دریافت یاری های دولتی اقدام نمایند و برای این منظور پیغام هایی جعلی را در شبکه های اجتماعی برای آنان ارسال می نمایند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا ادامه داد: هدف منتشر نمایندگان شایعات پرداخت بسته حمایتی از سوی دولت به شهروندان، سرقت اطلاعات بانکی و هویتی افراد است.

سرهنگ رجبی تأکید کرد: شهروندان به هیچ عنوان فریب شایعات منتشر شده در شبکه های اجتماعی را نخورند و به سایت ها و درگاه های پیشنهاد شده در کانال ها و گروه های شبکه های اجتماعی برای ثبت نام دریافت بسته حمایتی و یا ثبت اطلاعات بانکی اقدام ننمایند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: در صورتی که هرگونه یاری و حمایت مالی به تصویب برسد قطعا به وسیله رسانه ملی اطلاع رسانی می گردد و هرگونه پیغام در این خصوص در شبکه های اجتماعی یا ارسال پیغامک به شهروندان قطعا فریب است.

وی در سرانجام از مردم عزیز خواست هرگونه پیغام مجرمانه را به وسیله وب سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت های سایبری با ما درمیان بگذارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 6581

به "هشدار پلیس درباره تبلیغ بسته های حمایتی کرونا در شبکه های اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار پلیس درباره تبلیغ بسته های حمایتی کرونا در شبکه های اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید