هواشناسی، طی روزهای آینده در کدام استان ها باران می بارد؟

به گزارش گیگابلاگ، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران و وزش باد شدید در غرب و شمال غرب کشور طی امروز و فردا اطلاع داد.

هواشناسی، طی روزهای آینده در کدام استان ها باران می بارد؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، صادق ضیاییان، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز و فردا (13 و 14 شهریور) برای بعضی مناطق شمال غرب و غرب، استان اردبیل، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات البرز غربی و مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی در بعضی ساعات بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می گردد.

وی با اشاره به اینکه بیشینه بارش طی روزهای پنجشنبه و آدینه در استان های آذربایجان شرقی و اردبیل است، توضیح داد: طی روز شنبه (15 شهریور) نیز برای بعضی مناطق شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پراکنده و گاهی وزش باد دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز یکشنبه (16 شهریور) در شمال غرب، ارتفاعات البرز غربی و ارتفاعات زاگرس جنوبی و مرکزی طی بعد از ظهر رشد و بارش پراکنده خواهیم داشت، توضیح داد: طی روز دوشنبه (17 شهریور) در سواحل دریای خزر بارش باران و در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی افزایش ابر، وزش باد، بارش پراکنده و رعد و برق پیش بینی می گردد.

به گفته ضیاییان طی سه روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک رخ می دهد.

وی در خاتمه درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (14 شهریور) صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای 21 و حداکثر دمای 32 درجه سانتیگراد و روز شنبه (15 شهریور) نیز صاف تا نیمه ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای 20 و حداکثر دمای 32 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 5623

به "هواشناسی، طی روزهای آینده در کدام استان ها باران می بارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواشناسی، طی روزهای آینده در کدام استان ها باران می بارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید