چالش تازه و بحرانی فدراسیون فوتبال

به گزارش گیگابلاگ، شاید مهم ترین بخش از صحبت های اخیر مهدی تاج که کمتر به آن پرداخته شد، بحران مالی ای است که فدراسیون با آن دست و پنجه نرم می نماید. همان طور که رئیس فدراسیون فوتبال بیان کرد، آن ها حتی توان دریافت پول های بلوکه شده را از فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل تحریم های موجود ندارند.

چالش تازه و بحرانی فدراسیون فوتبال

با این حال احسان اصولی، سخنگوی فدراسیون فوتبال در حاشیه بازی فوتسال بین ایران و ازبکستان اطلاع داد که فدراسیون در پی جذب اسپانسر است. اما می توان گفت که سازمان تحت مدیریت مهدی تاج، سال سختی را از لحاظ مالی پشت سر خواهد گذاشت.

*تیم ملی و هزینه های سرسام آور در راه جام ملت ها

مهم ترین تورنمنت پیش رو برای فدراسیون، بحث حضور تیم ملی در جام ملت های آسیا است. برگزاری اردوهای مختلف و هم چنین هزینه های جاری به طور حتم نیازمند یاریی در توان وزارت ورزش و حتی دولت خواهد بود. چرا که بحث ملی است و دستگاه های ذی ربط برای موفقیت تیم ملی خود را دخیل می نمایند.

*تیم ملی فوتسال و جدال با برزیل که پول خوب می خواهد!

فدراسیون فوتبال برای برگزاری دو بازی محبت آمیز با ازبکستان در تهران، مبلغی حدود 5 میلیارد تومان هزینه نموده است. مبلغی که کاملا به وسیله اسپانسر پرداخت شده و فدراسیون پولی برای فوتسال نداشته است. با این حال سفر به برزیل و بازی با برترین تیم دنیا، به علت مسائل مالی هنوز قطعی نشده و مسئولان فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال در پی جذب اسپانسری خوب برای سفر به آمریکای جنوبی هستند. موردی که اگر حل و فصل نشود، به طور قطع شکست پروژه انجام بازی محبت آمیز بین برزیل و ایران را به همراه خواهد داشت.

*تیم ملی فوتبال ساحلی برای جام دنیای امارات هزینه دارد

شاگردان علی نادری بعد از قهرمانی در جام ملت های آسیا، باید در نیمه دوم سال 1402، در جام دنیای امارات شرکت نمایند. بازیکنان فوتبال ساحلی که از عدم پرداخت پاداش قهرمانی در آسیا گله فراوانی داشتند حالا باید با برگزاری اردوهای مختلف، آماده حضور در تورنمنتی شوند که غول های فوتبال ساحلی در آن شرکت دارند. موضوعی که فدراسیون را در تکاپوی فراوانی انداخته که برای تیم ملی فوتبال ساحلی نیز، اسپانسری جدی پیدا کند.

*تیم امید، هزینه هایی که کمیته ملی المپیک هم یاری می نماید

تیم امید در راه رسیدن به المپیک، مسابقات مقدماتی آسیا قطر را پیش رو دارد. حبیب کاشانی که به عنوان مدیر تیم امید ایران انتخاب شده، به واسطه نفوذی که در بدنه دولت دارد، می تواند پول خوبی تدارک ببیند و در این راه کمیته ملی المپیک نیز یاری حال خواهد بود و شاید تاج خیالش به همین علت راحت است.

*تیم بانوان و تیم های پایه، نیازمند اسپانسری قوی

با این حال فدراسیون فوتبال برای هزینه های تیم بانوان و تیم های پایه خود در پی جذب اسپانسر برای تامین هزینه ها است. به خصوص اینکه تیم نوجوانان ایران در چند ماه آینده باید در مسابقات قهرمانی آسیا و صعود به جام دنیای شرکت کند و همین امر هزینه های زیادی را می طلبد.

منبع: فرارو
انتشار: 30 فروردین 1402 بروزرسانی: 30 فروردین 1402 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 19900

به "چالش تازه و بحرانی فدراسیون فوتبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش تازه و بحرانی فدراسیون فوتبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید