چینی ها 2 ماهواره به مدار ارسال کردند

به گزارش گیگابلاگ، روز گذشته، همزمان با اتصال موفقیت آمیز کپسول دراگون آمریکایی ها به ایستگاه فضایی بین المللی، چینی ها هم دو ماهواره به فضا ارسال کردند.

چینی ها 2 ماهواره به مدار ارسال کردند

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرگزاری مالی ایران به نقل از شینهوا،روز گذشته 31 مه 2020 میلادی، چینی ها پیروز شدند دو ماهواره را با موشک لانگ مارچ(Long March-2D) به فضا ارسال نمایند.

این پرتاب در ساعت 4:53 بعد از ظهر به وقت پکن، از مرکز فضایی جیوچوان در استان گانسو چین انجام شد و ماهواره های ارسال شده با پیروزیت در مدار زمین قرار گرفتند.

یکی از ماهواره ها که Gaofen-9 نام دارد، یک ماهواره رصدی کنترل از راه دور است و می تواند با رزولوشن تقریبا یک متر، عکس برداری کند.

این ماهواره برای نقشه برداری از اراضی، برنامه ریزی های شهری، طراحی شبکه جاده ها و برآورد میزان محصولات استفاده خواهد شد و همچنین در مواقع وقوع بلایا هم کاربرد خواهد داشت.

ماهواره دیگری که ارسال شد، HEAD-4 نام دارد و می تواند به جمع آوری اطلاعات در مدار از قبیل کشتی ها، هواپیما و اینترنت اشیاء بپردازد.

این ماموریت، سیصد و سی و سومین پرواز از سری موشک های لانگ مارچ بود.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 4207

به "چینی ها 2 ماهواره به مدار ارسال کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چینی ها 2 ماهواره به مدار ارسال کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید