چین تصمیمی برای اعزام کشتی های جنگی به سوریه ندارد

به گزارش گیگابلاگ، چین تاکید نمود که هیچ برنامه ای برای اعزام کشتی های جنگی به سوریه برای جنگ در کنار نیروهای روسی ندارد.

چین تصمیمی برای اعزام کشتی های جنگی به سوریه ندارد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، به دنبال انتشار گزارش هایی در رسانه های خبری خارجی مبنی بر تصمیم چین برای اعزام کشتی های جنگی به سوریه برای شرکت در عملیات نظامی روسیه، هووا چون یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین این مساله را رد نموده است.

بعضی رسانه های خبری اعلام نموده بودند که احتمالا تنها ناو هواپیمابر چین نیز میخواهد در عملیات نظامی روسیه در سوریه مشارکت کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری در پاسخ به سئوالی در مورد احتمال دخالت ناوهای جنگی این کشور در درگیری های سوریه، گفت: چیزی که می توانم به شما درباره ناوهای جنگی چین بگویم این است که تا آنجا که من اطلاع دارم چنین برنامه ای برای مشارکت ناوهای جنگی چینی در درگیری های سوریه وجود ندارد.

روسیه از 30 سپتامبر گذشته تا به امروز حملات هوایی علیه داعش را در سوریه شروع نموده است. در حالی که مسکو اعلام نموده است که هدف اصلی از حملات هوایی در سوریه تضعیف تروریست های داعش است ولی کشورهای غربی مدعی هستند که هدف مسکو از این اقدام، حمایت و تقویت دولت بشار اسد بوده است.

وزارت دفاع چین نیز بیان کرد که چیز جدیدی به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه این کشور اضافه نمی کند.

گلوبال تایمز نشریه ای که توسط حزب کمونیست چین اداره می گردد نیز در سرمقاله ای، گزارش های مربوط به دخالت نظامی چین در سوریه را شایعات بی پایه و اساس ارزیابی نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 1852

به "چین تصمیمی برای اعزام کشتی های جنگی به سوریه ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین تصمیمی برای اعزام کشتی های جنگی به سوریه ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید