چین پمپئو را به دروغ گوئی متهم کرد

به گزارش گیگابلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه گلوبال تایمز، ژائو لیجیان (Zhao Lijian) سخنگوی وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه در سخنانی وزیر خارجه آمریکا را به دروغ گوئی متهم کرد.

چین پمپئو را به دروغ گوئی متهم کرد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

بر اساس اعلام این رسانه، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به حملات لفظی همتای آمریکائی خود به کشورش بیان کرد: امروز، نود و نهمین سالگرد تولد حزب کمونیست چین (CPC) بوده و به طور ویژه ای یک روز بد برای مایک پمپئو (وزیر خارجه آمریکا) است.

ژائو لیجیان در این خصوص اضافه نمود: برای پمپئو و دیگران این یک امید واهی است که بخواهند به وسیله دروغ گویی ها به حزب کمونیست چین خدشه وارد نموده و پیوندهای نزدیک حزب با مردم چین را قطع نمایند.

وی در ادامه توضیح داد که پمپئو به کرات ضمن حمله به حزب کمونیست چین گفته است که لازم است میان امیدها و آرزوهای مردم چین با امیدها و آرزوهای حزب کمونیست چین تفاوت قائل شد.

این در حالیست که هر چه به انتخابات ریاست جمههوری آمریکا در سوم نوامبر سال 2020 نزدیک تر می شویم، کاخ سفید در کوشش برای کسب آراء مردمی که به واسطه بی کفایتی های دولت ترامپ در معرض خطر واقع شده است، به سیاست هایی از قبیل چین- هراسی روی می آورد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 4630

به "چین پمپئو را به دروغ گوئی متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین پمپئو را به دروغ گوئی متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید