50 درصد از خانه حاج آقا علی رفسنجان مرمت و بازسازی شد

به گزارش گیگابلاگ، به گزارش خبرنگاران، محمود وفایی ظهر چهارشنبه در حاشیه شروع مرحله جدید عملیات مرمت و بازسازی خانه حاج آقا علی رفسنجان در جمع خبرنگاران گفت: تا به امروز کار مرمت، بازسازی و نگهداری خانه حاج آقا علی رفسنجان را شرکت پردیسان مربوط به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام داده است.

50 درصد از خانه حاج آقا علی رفسنجان مرمت و بازسازی شد

جهت دریافت خدمات نوسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

وی اضافه نمود: حدود 30 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت این بنا توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هزینه شده است.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه اعتبارات دولتی جوابگوی هزینه های طرح نبود، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان عملیات مرمت و بازسازی این مجموعه را با نظارت سازمان میراث فرهنگی عهده دار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان ادامه داد: تا به امروز حدود 50 درصد عملیات مرمت و بازسازی خانه حاج آقا علی صورت گرفته است و پیش بینی می گردد با تامین اعتبار تا اوایل سال آینده بخش مرکزی بزرگترین خانه خشتی دنیا به بهره برداری برسد.

وفایی ابراز امیدواری کرد: با رویکرد جدید استاندار کرمان به حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، امیدواریم عملیات تکمیل مرمت و بازسازی بزرگترین خانه خشتی دنیا با اجرای بنیاد توسعه و عمران موقوفات و نظارت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان به اتمام برسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در شش ماه اول سال جاری حضور گردشگر خارجی در استان کرمان به طور ملموس فرایند رو به رشدی داشته و در 10 سال اخیر بی سابقه بوده است.

وفایی یادآور شد: در این مدت 15 هزار گردشگر به استان کرمان سفر کردند و با توجه به شرایطی که در کشور حاکم شده، حرکت های خوبی در حوزه گردشگری رخ داده است و امیدواریم این صنعت در رفسنجان هم دارای رونق خوبی باشد.

وی اضافه نمود: امیدواریم فعالان صنعت گردشگری بتوانند این فضا را به خوبی آماده نمایند تا پذیرای گردشگران داخلی و خارجی زیادی باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 2117

به "50 درصد از خانه حاج آقا علی رفسنجان مرمت و بازسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 درصد از خانه حاج آقا علی رفسنجان مرمت و بازسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید