آبرسانی به مجتمع 9 روستایی موغار اردستان از آب شیرین کن مهاباد

به گزارش گیگابلاگ، خبرنگاران/اصفهان مدیرآبفا اردستان گفت: در سال جاری با اجرای 7 کیلومتر خط انتقال، 300 مترمکعب در روز آب از محل آب شیرین کن مهاباد به مجتمع 9 روستای موغار انتقال می یابد.

آبرسانی به مجتمع 9 روستایی موغار اردستان از آب شیرین کن مهاباد

رضا دهقانی افزود: روزانه 1500مترمکعب آب در محل آب شیرین کن مهاباد تولید می شود که علاوه بر رفع نیاز آب شرب مردم مهاباد روزانه 300 مترمکعب آن به مخزن 500 مترمکعبی موغار انتقال می یابد تا از این طریق آب سالم و پایدار مشترکین این مجتمع تامین شود.

وی جمعیت مجتمع روستایی موغار را 2 هزار و 600 نفر گفت و افزود: آب شرب روستاییان در مجتمع موغار از طریق منابع محلی مانند چاه تامین می شد که متاسفانه به دلیل EC بالا، آب چاه ها شور است که خوشبختانه با راه اندازی آب شیرین کن مهاباد و اجرای خط انتقال مردم این مجتمع هم از آب شرب سالم و شیرین بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگاران، مدیر آبفا اردستان پیرامون اجرای طرح 100-300 در منطقه اردستان، گفت: در این طرح مقرر شد آبرسانی به مجتمع 6 روستایی سرهنگچه انجام شود به طوری که پس از اجرای 25 کیلومتر خط انتقال بیش از 300 خانوار در این روستاها از آب شرب سالم و بهداشتی به صورت پایدار بهره مند شوند.

وی، به اصلاح شبکه فرسوده آب در برخی از روستاهای اردستان پرداخت و اظهار کرد: به دنبال اجرای طرح 300-100 در منطقه اردستان مقرر شد شبکه فرسوده آب در روستاهای جنبه و مکان، کهنگ، تلک آباد به طول 16 کیلومتر اصلاح و بازسازی شود که تا کنون این پروژه پیشرفت 30 درصدی داشته است.

دهقانی افزود: هم اکنون میزان هدر رفت آب در این روستاها 36 درصد است که پیش بینی می شود با اصلاح و بازسازی شبکه فرسوده آب این رقم به 24 درصد کاهش یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 7782

به "آبرسانی به مجتمع 9 روستایی موغار اردستان از آب شیرین کن مهاباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبرسانی به مجتمع 9 روستایی موغار اردستان از آب شیرین کن مهاباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید