آبشار ترز یکی زیباترین مقصدهای طبیعت گردی در مازندران است

به گزارش گیگابلاگ، ایسکانیوز/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، آبشار ترز یکی زیباترین مقصدهای طبیعت گردی در مازندران است.

آبشار ترز یکی زیباترین مقصدهای طبیعت گردی در مازندران است
بیشتر بخوانیدآبشار ترز، دیدنی باشکوه در قلب مازندران

آبشار ترز یکی از آن منطقه های است که بدلیل آب و هوا و طبیعت بسیار زیبا و دلنشین، برای تن آرامی و دور کردن انرژی های منفی از فکر و روح به شما پیشنهاد می کنیم. این مکان برای تهرانی ها نیز می تواند مقصد سفری یک روزه باشد. این آبشار در طول سال گردشگران بسیاری را به سوی خود می کشد.

مجموعه آبشارهای ترز در سوادکوه قرار دارند. سوادکوه شهری بسیار زیبا در استان مازندران و همسایگی استان سمنان است. این منطقه از شرق به ارتفاعات دودانگه و شهر ساری، از غرب به شهرستان بابل، از شمال به شهرستان قائمشهر و از جنوب به شهرستان فیروزکوه می رسد.

مجموعه آبشارهای ترز تنها بخشی از 84 آبشار سوادکوه شمالی است. آبشارهای ترز در منطقه جنگل لفور قرار دارند. جنگل لفور بدلیل برخورداری از منطقه ها مرتفع، آبشارهای فراوانی دارد که مجموعه آبشارهای ترز بخشی از آنها هستند. علاوه بر آبشار، جنگل لفور هم بسیار تماشایی است.

برای دسترسی به این آبشار تماشایی لازم است از میان جنگلهای هیرکانی و حاشیه رودخانه بابلرود عبور کنید. در جنگل لفور برای رسیدن به آبشار ترز باید حدود 40 دقیقه در راستای مال رو با شیبی ملایم پیاده روی کنید. پیمودن این راه برای کسانی که عادت به پیاده روی سبک روزانه دارند، کار راحتی است. راستا بجز در قسمتی که باید از تپه ای کوچک بالا و بعد پایین بروید، نسبتا هموار است. البته همین نیاز به پیاده روی سبب شده است که آبشارهای ترز کمتر شناخته شده باشند.

بعد از طی چندین متر در جنگل، به رودخانه بابلرود می رسید. آب آبشارهای ترز به بابلرود می ریزد. این رود خود راهنمایی برای رسیدن به آبشار است؛ البته حرکت به سوی آبشار ترز برعکس جریان آب است.

منبع: همگردی
انتشار: 20 تیر 1401 بروزرسانی: 20 تیر 1401 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 15157

به "آبشار ترز یکی زیباترین مقصدهای طبیعت گردی در مازندران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار ترز یکی زیباترین مقصدهای طبیعت گردی در مازندران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید