آخرین شرایط منطقه ها زلزله زده از زبان استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش گیگابلاگ، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در زلزله شهرستان کوهرنگ حدود 30 نفر زخمی شدند، گفت: شرایط دو تن از مصدومان وخیم بود که بالگرد به مراکز درمانی اعزام شدند، تعدادی از مصدومان به صورت سرپایی مداوا شدند.

آخرین شرایط منطقه ها زلزله زده از زبان استاندار چهارمحال و بختیاری

اقبال عباسی 12 مهرماه در ستاد مدیریت بحران در بخش بازفت شهرستان کوهرنگ با اشاره به وقوع زمین لرزه 5.7 ریشتری در شهر چلگرد، اظهار کرد: خوشبختانه به دلیل اینکه عمق زمین لرزه بالا بود، شاهد تلفات جانی و خسارات چشمگیر نبودیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: مسئولان استانی و نیروهای امدادی از صبح امروز در منطقه زلزله زده حضور دارند، شرایط روستاها با بالگرد به صورت هوایی مورد آنالیز نهاده شد و بعلاوه در تعدادی از روستاها هم برای آنالیز خسارات حضور پیدا کردیم.

وی با اشاره به اینکه در زلزله شهرستان کوهرنگ حدود 30 نفر زخمی شدند، اعلام کرد: شرایط دو تن از مصدومان وخیم بود که بالگرد به مراکز درمانی اعزام شدند، تعدادی از مصدومان به صورت سرپایی مداوا شدند.

عباسی با اشاره به اینکه برآورد خسارات وارده به منازل مسکونی، راه ها، ابنیه های تاریخی، تاسیسات شرکت های خدمات رسان از صبح فردا شروع گردد، گفت: بعلاوه برای بازسازی و تعمیر این تاسیسات نباید منتظر اختصاص اعتبار بمانیم، بلکه باید این کار به سرعت شروع گردد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه برآورد خسارت وارده به منازل زلزله زدگان در روستاها و منطقه ها عشایری به صورت دقیق برآورد گردد، گفت: تا زمان جبران کامل خسارت مسئولان در کنار مردم هستند، برای جبران خسارت تسهیلات بلاعوض، تسهیلات بانکی، عمرانی و تمدید تسهیلات بانکی در نظر گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه زلزله صبح امروز ویرانگری شدید نداشته است، اسم کرد: اما تمامی نیروهای امدادی در منطقه ها زلزله زده شهرستان کوهرنگ حضور پیدا کردند و هم چنان هم در منطقه حضور خواهند داشت.

ظرف 72 ساعت خسارات وارده به منطقه ها زلزله زده برآورد می گردد

در ادامه جلسه ریاحی- مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه به منازل مسکونی در 223 روستا در شهرستان کوهرنگ خسارت وارد شده است، اظهار کرد: جمعیت روستایی این شهرستان 10 هزار و 700 خانوار است و 761 واحد مسکونی در این روستاها وجود دارد.

وی اضافه کرد: در سنوات گذشته حدود 45 درصد واحدهای مسکونی روستایی در شهرستان کوهرنگ مقاوم سازی شده استو واحدهای غیرمقاوم در این زلزله دچار خسارت شدند.

ریاحی با تاکید بر اینکه خسارات وارده به منازل روستایی و شهری در شهرستان کوهرنگ باید نهایتا ظرف 72 ساعت آینده برآورد گردد، اسم کرد: برای پرداخت خسارت به زلزله زدگان باید اندازه خسارت ها دقیق برآورد گردد، بخشداران و دهیاران اطلاعات دقیق را در اختیار تیم های ارزیاب قرار دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 11055

به "آخرین شرایط منطقه ها زلزله زده از زبان استاندار چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط منطقه ها زلزله زده از زبان استاندار چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید