آشنایی با اولین راننده ایرانی مسابقات فرمول یک

به گزارش گیگابلاگ، حضور ورزشکاران دو ملیتی که دارای پدر یا مادری ایرانی هستند، در سراسر جهان همچنان جذابیت های زیادی دارند. در رشته های مختلف ورزشی بار ها با این نفرات دوملیتی روبرو شده ایم و خیلی از آن ها برای تیم های ملی ایران نیز مسابقه دادند.

آشنایی با اولین راننده ایرانی مسابقات فرمول یک

حالا به تازگی یکی از این ورزشکاران در رشته اتومبیلرانی بسیار مورد توجه قرار گرفته و در رقابت های فرمول یک حضور دارد. نیکلاس لطیفی راننده ایرانی- کانادایی است که پدرش ایرانی است و اولین جلسات تمرینی خود را به عنوان راننده فرمول یک در گرندپری اتریش و با تیم ویلیامز تجربه کرد. لطیفی سال گذشته در فرمول دو رانندگی می کرد و به عنوان راننده تست ویلیامز در برخی از تمرینات پیش از مسابقه با ماشین این تیم به پیست می آمد. او در انتها فصل 2019 و پس از دوم شدن در رقابت های فرمول 2، از سوی تیم ویلیامز به عنوان جانشین رابرت کوبیتسا و هم تیمی جورج راسل در این تیم معرفی گردید.

پیش از آن نیز لطیفی در سال 2017 با رانندگی در تمرینات برای تیم رنو و در سال 2018 برای تیم فورس ایندیا، گاه گداری طعم شرکت در یکی از جلسات تمرین فرمول یک را چشیده بود. نیکلاس پسر تاجر میلیاردر ایرانی- کانادایی است و در سال 1995 در تورنتو به جهان آمده است. او از 13سالگی به رانندگی در کارتینگ پرداخت و خیلی زود به مسابقات فرمول 3 و سپس GP2 راه یافت.

نیکلاس که به تازگی 25ساله شده، قبل از آغاز فصل در مصاحبه ای گفته که تطبیق یافتنش با مسابقات فرمول یک به خاطر حضور بسیاری از رقبای سابقش ازجمله چارلز لکلرک، مکس ورستپن، استبان اوکون، آنتونیو جیووناتزی، لاندو نوریس، الکس آلبون و جورج راسل در این مسابقات برایش آسان خواهد بود.

منبع: فرارو
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 4731

به "آشنایی با اولین راننده ایرانی مسابقات فرمول یک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با اولین راننده ایرانی مسابقات فرمول یک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید