آیا خودرو لیزینگی قابل توقیف است؟

به گزارش گیگابلاگ، طلبکار می تواند خودروی بدهکار را توقیف کند و برای توقیف آن نیاز به رعایت شرایط خاص نیست. اما در خصوص توقیف خودرو لیزینگی شرایط کمی متفاوت است.

آیا خودرو لیزینگی قابل توقیف است؟

برای اغلب افراد پیش آمده که با فرد بدهکاری روبرو شده اند که از پرداخت بدهی خود طفره می رود و برای دریافت طلب خود از بدهکار با مشکلاتی روبرو می شوند. در اینجا سؤالی که معمولا مطرح می شود این است که برای دریافت بدهی آیا می توان روی خودروی فرد بدهکار هم دست گذاشت و خودرو او را توقیف کرد یا خیر؟ در صورتی که پاسخ مثبت است چگونه می توان خودروی اقساطی را توقیف کرد. در این نوشتار نحوه توقیف خودرو لیزینگی طبق قانون بررسی شده است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

نحوه توقیف خودرو لیزینگی

مطابق با قانون اجرای محکومیت های مالی سال 94 خودرو شامل استنائات دین و بدهی نیست. بنابراین شخص طلبکار می تواند خودروی شخص بدهکار را توقیف کند و برای توقیف خودرو نیاز به رعایت شرایط خاص نیست.

اما در خصوص توقیف خودروی لیزینگی بابت بدهی و دین باید گفت تا زمانی که اقساط خودرو تمام نشده باشد، نمی توان خودرو را توقیف کرد، اما به محض آن که اقساط خودرو تمام شد و فک رهن آن صورت گرفت، می توان خودرو را توقیف کرد.

رفع توقیف خودرو لیزینگی

افراد برای رفع توقیف خودرو باید بدانند دستور رفع توقیف از کجا صادر شده است که با استعلام دریافت از قسمت شماره گذاری راهنمایی و رانندگی می توانند این کار را انجام دهند.

به منظور دریافت استعلام از شعبه ای که پرونده را تشکیل داده مدارک زیر لازم است.

1. کارت خودرو

2. برگ سبز خودرو

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با توقیف خودرو برای مهریه توقیف خودرو لیزینگی بابت مهریه را مطالعه کنید.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید

منبع: پیام دلتا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 3332

به "آیا خودرو لیزینگی قابل توقیف است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا خودرو لیزینگی قابل توقیف است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید