اسرار پنهان 7 بنای معروف دنیا

به گزارش گیگابلاگ، حتی اگر بنا های تاریخی کاملا شناخته شده باشند، اسراری را در دل خود دارند که افراد زیادی از آن ها بی اطلاع هستند. ما در اینجا راز بعضی از شناخته شده ترین بنا های تاریخی دنیا را برای شما فاش می کنیم.

اسرار پنهان 7 بنای معروف دنیا

ساختمان امپایر استیت

ساختمان امپایر استیت در نیویورک یک بالکن مخفی دارد. برای دسترسی به این بالکن باید از یک سری آسانسور استفاده و سپس از یک راه پله باریک و بسیار شیب دار عبور کنید. ورود به بالکن مخفی ساختمان امپایر استیت برای عموم آزاد نیست، اما بسیاری از مشاهیر در آنجا عکس گرفته اند.

کوه راشمور

این نماد برجسته ایالات متحده آمریکا یک ویژگی مخفی دارد. پشت سر مجسمه آبراهام لینکلن یک در مخفی است.

گوتزوم بورگلوم طراح اثر حک شده روی کوه راشمور می خواست با طرح و اجرای این اثر 9 واقعه مهم تاریخ ایالات متحده آمریکا را به تصویر بکشد و یادآور گردد البته طرح او بسیار پیچیده بود و او توانست فقط این وقایع را در یک تالار مخفی به نمایش بگذارد. تعداد کپی از مردم توانسته اند از این تالار بازدید نمایند، زیرا دسترسی به آن با پای پیاده سخت است.

برج ایفل

یک دفتر مخفی در بالای برج ایفل وجود دارد که بازدید از آن به تازگی برای عموم آزاد شده است. گوستاو ایفل مهندس برج ایفل در سال1889 یک دفتر شخصی در بالای این برج برای خودش ساخت. این دفتر شخصی هم اکنون بازسازی شده است و مدل های مومی گوستاو، دخترش و توماس ادیسون مخترع آمریکایی در آن به نمایش گذاشته شده اند.

ترمینال مرکزی عظیم

بسیاری از مردم هرگز حدس نمی زنند که ترمینال گرند سنترال از دهه 1960تا به امروز، یک زمین تنیس را در خود جای داده است. زمین تنیس واندربیلت(Vanderbilt Tennis Club) در بالای ترمینال واقع شده است.

بنای یادبود لینکلن

هر کسی که از بنای یادبود لینکلن بازدید نموده احتمالاً متوجه اشتباه تایپی در آن شده اما به طور حتم، درب مخفی اطراف بنا را پیدا ننموده است. این درب مخفی به یک بنای تاریخی دیگر منتهی می گردد.

افرادی که درب مخفی اطراف بنای یادبود لینکلن را پیدا می نمایند پس از عبور از در و پایین رفتن از چند پله به سازه ای غار مانند با ستون های بتونی و حتی استالاکتیت می رسند.

مجسمه آزادی

در واقع اتاقی در مشعل مجسمه آزادی وجود دارد که با حضور در آن می توان مناظر خیره نماینده ای از شهر را دید. قبلا مردم می توانستند از این اتاق بازدید نمایند، اما ماموران آلمانی در سال1916اسکله ای را در اطراف مجسمه آزادی منفجر کردند و این انفجار، صدماتی به بازوی مجسمه زد و باعث شد که راه پله منتهی به اتاق مخفی مجسمه ناامن گردد.

میدان ترافالگار

فقط افرادی که تیزبین و نکته بین هستند متوجه وجود ایستگاه پلیس لیلیپوتیان در این میدان می شوند. میدان ترافالگار در طول دهه 1930محل رفت و آمد مردم معترض بود. بنابراین پلیس یکی از تیر های برق میدان را سوراخ کرد تا بتواند از آن مکان مخفی مردم را تحت نظر بگیرد.

منبع: گردشبان
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 5952

به "اسرار پنهان 7 بنای معروف دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسرار پنهان 7 بنای معروف دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید