با عروس لرستان آشنا شوید

به گزارش گیگابلاگ، آبشار بیشه در بخش پاپی و روستای بیشه واقع شده است که در همسایگی شهرستان دورود و ایستگاه راه آهن بیشه واقع شد. این آبشار یکی از جاذبه های طبیعی سرزمین آبشارهای خروشان و کوه های سربه فلک کشیده است.

با عروس لرستان آشنا شوید

آبشار بیشه چهل و هشتمین اثر ملی است که توسط سازمان میراث فرهنگی در 27 اسفند 1387 در فهرست میراث طبیعی ایران نهاده شد. ارتفاع آبشار 48 متر تا نقطه برخورد با زمین است و در بالای آبشار، روبروی ایستگاه راه آهن چشمه های پرآب متعددی دیده می گردد که پس از گذشتن از ایستگاه قطار آبشار بیشه را تشکیل می دهند. به علت همجواری این آبشار با چندین مجموعه زیبا همچون جنگل های پهناور بلوط، روستای بیشه و چشم انداز ایستگاه راه آهن بیشه می توان آن را یک منطقه گردشگری مناسب دانست.

مدیریت منطقه گردشگری آبشار بیشه خرم آباد به میراث فرهنگی واگذار شد

استاندار لرستان گفت: مدیریت منطقه گردشگری آبشار بیشه به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان واگذار شد.

سید موسی خادمی گفت: با توجه به حجم بسیار بالای گردشگر در این منطقه باید مدیریت تعیین و جوابگو وجود داشته باشد و از این پس مدیریت این منطقه بر عهده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است.

وی اعلام کرد: این اداره کل موظف است در اولین فرصت و طی چند روز آینده لیست مسائل و نیازهای منطقه را تکمیل و سایر ادارات و دستگاه های اجرایی نیز باید در جهت برطرف مسائل همکاری لازم را با مدیریت منطقه به عمل آورند.

وی افزود: متأسفانه از ابتدای امسال تا کنون 6 نفر گردشگر در آب های این منطقه جان خود را از دست داده اند در حالیکه سیلاب عظیم فروردین ماه امسال، این اندازه تلفات جانی نداشت.

استاندار لرستان این میزان آمار غرق شده ها را نگران نماینده دانست و افزود: یک تیم کارشناسی متشکل از دستگاه های اجرایی با هماهنگی فرمانداری خرم آباد و اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان باید طی چند روز آینده ضمن حضور در منطقه آبشار بیشه، لیست مسائل، خسارات و نیازمندی های موجود را با ارائه راهکارهای لازم تهیه و به استانداری ارائه دهند تا تصمیمات لازم در راستای بهبود وضعیت این منطقه تفریحی اتخاذ گردد.

خادمی تاکید نمود: اصلاح زیر ساخت های حادثه دیده از سیل در حوزه روستا و منطقه تفریحی آبشار بیشه نیز بر عهده بنیاد مسکن استان خواهد بود.

راه اندازی سکوی تماشا در آبشار بیشه

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: خدمات رسانی در زمینه پارکینگ، ساماندهی دکه ها و نظافت این منطقه با هماهنگی بخشداری منطقه به بخش خصوصی واگذار شده است.

مهدی بهاروند افزود: طرح هادی روستای آبشار بیشه بر پایه گردشگری تهیه شده و در این راستا در سال گذشته در جلسه ای در معاونت عمرانی مدیریت آبشار بیشه به بنیاد مسکن واگذار شد.

وی گفت: بر این اساس اعتبارات این طرح به میزان 150 ملیون تومان به آبشار بنیاد مسکن واگذار شد که متاسفانه با ناهماهنگی های ایجاد شده در جلسه خرداد ماه امسال مدیریت این آبشار به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری واگذار شد.

بهاروند ادامه داد: دراین راستا اقدامات اولیه صورت گرفته و خسارات سیل در منطقه و غرق شدگان با هماهنگی فرمانداری برآورد شد و در زمینه گرانفروشی بازدیدها و آنالیز های لازم انجام شد.

وی بیان کرد: به همین منظور اکیپ های نظارتی خدمات فنی نیز انجام شد.

بهاروند با تاکید بر اینکه ساماندهی و ایجاد زیرساخت در این منطقه نیازمند اعتبارات ضروری است، یادآور شد: در این راستا با مکاتبات با استانداری جهت دریافت اعتبارات از محل اعتبارات سیل پیگیری شده است.

وی گفت: همچنین جهت تامین اعتبارات زیرساخت با معاونت سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی هماهنگی شده است.

بهاروندگفت: محوطه سازی، سکوی تماشا، سکوی نشیمن وایجاد نرده های حفاظتی جهت ممانعت از تردد در نزدیکی رودخانه از طرح های ساماندهی این منطقه تفریحی است.

وی افزود: در راستای جلوگیری از تجمع مردم درکنار آبشار به دلیل کمبود فضا و ایجاد امنیت با تزریق اعتبارات لازم سکوی تماشا در دامنه کوه روبروی آبشار ایجاد گردد.

آبشار بیشه در روزهای تعطیل حدود 6 هزار بازدید نماینده دارد

معاون گردشگری ادار کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: وجود رودخانه سزار، سراب های آبشار، گونه های مختلف گیاهی و درختی و جنگلی جهت و کوهستان های زیبای جهت باعث ظرفیت چشمگیر طبیعتگردی شده است.

بهاروند ادامه داد: آبشار بیشه در فصول مختلف سال پذیرای گردشگران و مسافران زیادی است که به ویژه در بهار و تابستان در ایام تعطیلات روزانه پذیرای حدود 2 هزار تا 6 هزار گردشگر می باشد.

وی افزود: طرح هادی این منطقه نیز صورت گرفته و بنیاد مسکن طرح مطالعاتی عمرانی را در روستای بیشه انجام داده است.

بهاروند، ایجاد رستوران و اقامتگاه های بومگردی در این منطقه را از جمله اقدامات تاثیرگذار در جذب گردشگر بیان کرد و گفت: اکنون 3 اقامتگاه بومگردی و مرکز اقامتی در این منطقه فعال است که آمادگی صدور مجوز برای راه اندازی این اقامتگاه ها در منطقه آبشار بیشه وجود دارد. وی ادامه داد: در راستای حمایت از جوامع محلی و روستایی تسهیلات ارزان قیمت جهت راه اندازی مراکز اقامتی و بومگردی در نظر گرفته شده است.

نبود یا کمبود امکانات لازم گردشگری، خسارات زیر ساختی حاصل از سیلاب اخیر از مهمترین مسائل این منطقه توریستی است. فرماندار خرم آباد اعلام کرد: اصلی ترین مشکل این تفریحگاه تعیین نبودن مدیریت آن است که در حال حاضر دهیاری بیشه به ناچار این مسئولیت را به عهده دارد.

اسد عبدالهی گفت: آبشار بیشه دومین جاذبه گردشگری پر تردد استان است.

وی ادامه داد: با توجه به حذابیت های بسیار بالای منطقه تفریحی و گردشگری آبشار بیشه، تعداد گردشگران حاضر در این محل طی روزهای تعطیل تا 10 هزار نفر برآورد می گردد.

فرماندار خرم آباد افزود: ایجاد یک پاسگاه دائمی و تعبیه سیستم صوتی هشدار دهنده به مسافران می تواند در مورد تأمین امنیت در منطقه مؤثر واقع گردد.

وی افزود: این مجموعه نیازمند یک پارکینگ استاندارد و دائمی است، چرا که در بعضی از ایام سال، به خصوص در روزهای تعطیل و فصل تابستان حدود 2 هزار خودرو در آن تردد می نمایند.

فرماندار خرم آباد گفت: بیشترین جاذبه های گردشگری، تاریخی و طبیعی استان در شهرستان خرم آباد واقع شده است. اسد عبدالهی گفت: چهار آبشار معروف خرم آباد دارای مسائل زیرساختی فراوانی هستند و بعضی از آبشارها نیز هنوز به خوبی شناخته نشده اند. وی با بیان اینکه یکی از معروف ترین آبشارهای خرم آباد، آبشار بیشه است، گفت: یکی از راه های جذب گردشگر ایجاد امکانات برای احساس امنیت در بین مسافران است که در این زمینه نیز باید چاره اندیشی گردد.

منبع: ایرنا

منبع: همگردی
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 137

به "با عروس لرستان آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با عروس لرستان آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید