برداشت 40 کیلوگرم زعفران از اراضی فامنین

به گزارش گیگابلاگ، مدیر جهاد کشاورزی فامنین گفت: 14 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت زعفران اختصاص یافته که سال جاری حدود 40 کیلوگرم زعفران برداشت شده است.

برداشت 40 کیلوگرم زعفران از اراضی فامنین

منصور خزایی با اشاره به تداوم برداشت زعفران در شهرستان فامنین گفت:در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی، برداشت زعفران تا نیمه آذر ماه در شهرستان ادامه خواهد داشت.

او با بیان اینکه با توجه به کم آب بر بودن زعفران، کشت این محصول می تواند جایگاه مهمی در تغییر الگوی کشت شهرستان داشته باشد ادامه داد: بخش اصلی احتیاج آبی زعفران در پاییز و زمستان و به وسیله نزولات جوی تامین می گردد و می تواند جایگاه مهمی در الگوی کشت متناسب با کم آبی داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی فامنین گفت:بخشی از سطح کشت این محصول در شهرستان فامنین به زنان روستایی تعلق دارد که در سطوح اندک و در منازل مشغول به پرورش این گیاه هستند و علاوه بر تامین احتیاج خانواده با فروش بخشی از فراوری خود سهمی در افزایش عایدی خانوار دارند.

خزایی گفت: با توجه به پر هزینه و زمانبر بودن کشت سنتی زعفران، کشت نیمه مکانیزه و مکانیزه این محصول علاوه بر سهولت در انجام عملیات کشاورزی موجب صرفه جویی در وقت و هزینه ها می گردد.

او گفت: با افزایش سطح زیر کشت زعفران در شهرستان روند بسته بندی محصول از حالت سنتی خارج گردد و کشاورزان به بازار های فروش این محصول دسترسی آسانتری پیدا نمایند.

استان همدان با داشتن 4.4 درصد از فراوریات بخش کشاورزی، یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور است به نحوی که بخش کشاورزی 29 درصد اشتغال و 25 درصد ارزش افزوده فعالیت های مالی این استان را به خود اختصاص داده است.

بخش کشاورزی استان همدان بعلاوه 5.4 درصد از فراوریات و 4.3 درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

استان همدان دارای 692 هزار هکتار زمین زراعی (آبی و دیم) و 117 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است.

منبع ایرنا

خبرنگاران همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 آذر 1401 بروزرسانی: 9 آذر 1401 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 17602

به "برداشت 40 کیلوگرم زعفران از اراضی فامنین" امتیاز دهید

1 کاربر به "برداشت 40 کیلوگرم زعفران از اراضی فامنین" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت 40 کیلوگرم زعفران از اراضی فامنین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید