برنامه سفری 10 روزه به بلغارستان

به گزارش گیگابلاگ، برنامه سفر به بلغارستان

یکی از قدیمی ترین کشورهای اروپایی که البته آن را در اروپای شرقی به حساب می آورند، بلغارستان است. این کشور کمتر شناخته شده و کمتر کشف شده هنوز برای بسیاری از گردشگران و مردم جهان، رمز آلود باقی مانده است. مردم بلغارستان با لباس های محلی سفید و قرمز گلدوزی شده و رسم و رسوم های دیدنی به همراه شهرهایی که هر یک به دلیلی گردشگران را انتخاب می کند. همچنین بسیاری از گردشگران نمی دانند که می توانند با کمترین هزینه برنامه سفر به بلغارستان و بازدید از شهرهای مهم و تاریخی آن را داشته باشند. اگر با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید، نه تنها شما را با شهرها و گنجینه های این کشور اروپایی آشنا می کنیم بلکه برنامه سفر 10 روزه به بلغارستان را هم آماده نموده ایم.

برنامه سفری 10 روزه به بلغارستان

از این برنامه برای شروع سفر و یک راهنمای سفر می توانید استفاده کنید. کم کم جاذبه های این کشور را کشف کنید. از سواحل طلایی رنگ گرفته تا کوه هایی شبیه آلپ و زمین هایی که تا چشم کار می کند پر از آفتابگردان های زرد است! در هر صورت برنامه ریزی برای سفری 10 روزه در بلغارستان هر چند آسان به نظر می رسد اما احتمال سردرگم شدن گردشگران هم وجود دارد. پیشنهاد می دهیم که در ادامه برنامه سفر به بلغارستان با ما همراه باشید.

روز اول - رسیدن به اولین شهر بلغارستان: وارنا

رسیدن به وارنا

خوشبختانه امروزه آژانس های معروف گردشگری مانند خبرنگاران برای وارنا پایتخت ساحلی بلغارستان پرواز مستقیم دارند. با خرید پرواز مستقیم تهران به وارنا خود را به این کشور پهناور اروپایی، آن هم با کمترین هزینه سفر برسانید. آیا می دانستید که برای سفر به بلغارستان به نسبت دیگر کشورهای اروپایی هزینه ای بسیار کم (مبلغی در حدود 7 میلیون تومان) نیاز دارید؟ پس از رسیدن به فرودگاه وارنا، بایستی خود را به هتل برسانید. در هنگامی که منتظر ترانسفر فرودگاهی هستید، از تماشای نمای رنگین کمانی فرودگاه و منظره زیبای ساختمان غافل نمانید.

یکی از نکاتی که برای سفر به وارنا باید دقت داشته باشید، انتخاب هتل های نزدیک سواحل معروف این شهر در ماه های گرم سال برای اقامت است. در برنامه سفر به بلغارستان خود را برای استراحت و تفریح در این شهر آماده کنید. وارنا را می توان به عنوان اولین مقصد در برنامه سفر به بلغارستان دانست. به هتل بروید و خود را برای گشت و گذار در شهر آماده کنید. پس از چک-این هتل در ساعت 2 بعد از ظهر، تنها بهتر است که روز اول را به گشت و گذار در سواحل بگذرانید.

سواحلی مانند گلدن سندز و ریورا از جمله سواحل معروف وارنا هستند. در سواحل قدم بزنید، از تفریحات و ورزش های آبی لذت ببرید. در ساحل استراحت کرده و غروب خورشید را در اینجا ببینید. برای شام پیشنهاد می دهیم به جای هتل، در رستوران های اطراف این سواحل غداهای خوشمزه محلی بلغاری را امتحان کنید.

روز دوم - گشت و گذار در شهر وارنا و بازدید از جاذبه های آن

هر چند که گشت و گذارهای برنامه سفر به بلغارستان خود را با سواحل وارنا شروع کردید اما این شهر پر از جاذبه های تاریخی است که گردشگران حتما از آن ها دیدن می کنند. پیشنهاد می دهیم ابتدا به دیدن کلیسای جامع وارنا بروید. پس از بازدید از کلیسا برای خرید و پیاده روی به خیابان پارتی رفته و ناهار را هم در آن خیابان سفارش دهید.

پیشنهاد ما غذایی بلغاری به نام موساکا است.

پس از آن به سمت باغ بوتانیکال دانشگاه و پارک سی گاردن بروید. اگر هم از تفریحات آبی لذت می برید که به شما پارک تفریحی آکواپارک آلبنا یا آکواپولیس را پیشنهاد می دهیم. دوباره غروب را در ساحل وارنا و در مهمانی های ساحلی بگذارنید و لذت سفر را دو چندان کنید.

  • نکته: اگر به دنبال خرید در این سفر 10 روزه هستید، وارنا و مراکز خریدی مانند گرند مال وارنا یا وارنا تاورز را پیشنهاد می دهیم.

هنگامی که وارد وارنا می شوید، متوجه خواهید شد که این شهر با سیستم حمل و نقلی عمومی قدیمی مانند اتوبوس یا تاکسی خدمات رسانی می کند و هنوز مترو وارد این شهر نشده است. بنابراین هنگام رفتن به جاذبه های وارنا می توانید بسیاری از ساختمان ها و بناهای تاریخی شهر را تماشا کنید.

روز سوم - بازدید از موزه های وارنا و جاذبه های اطراف شهر

دیدن موزه های وارنا را هم از قلم نیندازید. روز سوم در برنامه سفر به بلغارستان را زودتر از دو روز قبلی شروع کنید. ساعت 7 صبح صبحانه خود را سفارش دهید و ساعت 9 از هتل بیرون بزنید. پیشنهاد ما در برنامه سفر به بلغارستان بازدید از موزه های این شهر و سایت های باستانی و تاریخی آن است. ابتدا به موزه باستان شناسی و تاریخ وارنا بروید. در این موزه می توانید قدیمی ترین گنجینه جهان را تماشا کنید. پس از آن به سمت صومعه آلادژا بروید.

این صومعه سنگی شما را به شگفتی می اندازد. ناهار را سفارش دهید و برای بیرون شهر تاکسی بگیرید. به سمت پارک سنگی وارنا بروید. این پارک از جاذبه های طبیعی و از شگفتی های طبیعت در جهانست. جنگل ستون های سنگی یکی از شاهکارهای آب، خاک، باد و هوا در طول تاریخ است که می توانید هم اکنون از آن دیدن کنید.

روز چهارم - منطقه بالچیک

یکی از شهرهای نزدیک به وارنا منطقه و شهر بالچیک است. با تاکسی می توانید نیم ساعته خود را به این شهر برسانید. بنابراین نیازی به تعویض هتل ندارید. تنها کافیست که به گردشی یک روزه در بالچیک بیایید. این شهر ساحلی جاذبه های دیدنی بسیاری دارد. به طور مثال، کاخ سلطنتی بالچیک یکی از زیباترین کاخ های بلغارستان با نمایی از دریای سیاه و درختان و باغ هایی سرسبز است.

باغ گیاه شناسی بالچیک نیز یکی از بهترین مکان ها برای گشت و گذار در روز چهارم برنامه سفر به بلغارستان است. در این سفر 10 روزه فرصت خواهید داشت تا بیشتر با مردم مهربان و همیشه شاد بلغارستان آشنا شوید. برای این منظور ما شهر کوچک بالچیک و مزارع انگور آن ها را به شما پیشنهاد می دهیم. در آخر روز به وارنا برگردید.

روز پنجم - شهر باستانی نسبار

یکی از قدیمی ترین، تاریخی ترین شبه جزیره و شهر در بلغارستان نسبار نام دارد. به این شهر لقب مروارید دریای سیاه را داده اند و یکی از سایت های قرار گرفته در فهرست میراث جهانی یونسکو است. این جزیره هم فاصله بسیار کمی تا وارنا دارد. در برنامه سفر به بلغارستان پیشنهاد می دهیم که روز پنجم را در کل برای این منطقه اختصاص دهید. صبح زود برای نسبار حرکت کنید.

در این شهر و شبه جزیره می توانید از بناهای تاریخی مربوط به دوره قرون وسطی و حتی قدیمی تر، رومی ها دیدن کنید. بعضی از بناهای نسبار مربوط به دوره بیزانس و بعضی به سبک بلغاری هستند. همچنین تاریخ ساخت بعضی از بناها و ساختمان های معروف به قرن هجدهم و نوزدهم میلادی باز می شود.

پیشنهاد می کنیم که پس از رسیدن به نسبار به دیدن دو کلیسای مشهور این شهر، یعنی کلیسای سنت سوفیا (متروپولین) و کلیسای الوئسا بروید.

بنای این دو کلیسا معروف به دوره بیزانس در اروپا (قرن پانزدهم) می شود. از دیگر جاذبه های معروف این شهر که می توانید در روز پنجم به دیدن آن ها بروید، جاذبه های زیر هستند.

  • دژ دفاعی دوران باستان و قلعه قرار گرفته درون دژ
  • آسیاب های بادی قدیمی
  • کوچه های باریک سنگ فرش شده با خانه هایی چوبی به سبک بلغاری که مربوط به قرن نوزدهم میلادی می شوند.
  • پل های قدیمی
  • و تفریحات ساحلی و پیاده روی در ساحل این شهر

روز ششم - سانی بیچ و باز هم تفریحات ساحلی

در راه بازگشت به وارنا و در برنامه سفر به بلغارستان به شما نقطه تفریحی دیگری را پیشنهاد می دهیم که می توانید از آن لذت ببرید. دقیقا در میانه دو شهر نسبار و وارنا ساحلی معروف و منطقه ای به نام سانی بیچ قرار گرفته است. این منطقه تفریحی در کنار دریای سیاه و با تمام امکانات ساحلی و تفریحی، حتی گردشگران اروپایی را هم به سمت بلغارستان می کشاند. این ساحل در سال 2019 به عنوان ارزان ترین ساحل تفریحی در اروپا برگزیده شد.

روز هفتم - سفر به پایتخت بلغارستان: صوفیه

از وارنا برای صوفیه پرواز داخلی بگیرید. پس از رسیدن به فرودگاه برای رفتن به هتل، تاکسی بگیرید. تاکسی ها در صوفیه کرایه های ارزانی دارند، تنها حواستان را جمع کنید که راننده منصفی پیدا کنید. این شهر، هتل های 5 ستاره و 4 ستاره بسیار خوبی دارد و در برنامه سفر به بلغارستان پیشنهاد می دهیم که هتل خود را در مرکز شهر رزرو کنید. در این صورت شام روز هفتم را در رستوران های محلی و در مرکز شهر به راحتی می توانید سفارش دهید.

عصر روز هفتم را تنها پیشنهاد می دهیم که به گشت و گذار در خیابان های معروف شهر بگذرانید. در این شهر رومی و قدیمی، کافه ها و رستوران های دنجی را پیدا خواهید نمود که خود از جاذبه های فرهنگی و جذاب این شهر محسوب می شوند. در این کافه ها، فرصت آشنا شدن با مردم بلغاری و صحبت با آن ها را از دست ندهید.

همچنین بهترین غذاهای محلی بلغاری را می توانید امتحان کنید. خوشبختانه تمام غذاهای بلغاری به ذائقه ایرانی ها می آید و تمام سفر 10 روزه را می توانید غذاهای خوشمزه با نان های معروف بلغاری را امتحان کنید.

روز هشتم و نهم - بازدید از جاذبه های صوفیه

جاذبه هایی در صوفیه وجود دارند که نباید از دست بدهید. ابتدا به دیدن کلیسای زیبای الکساندر نوسکی صوفیه بروید. این کلیسا نماد پایتخت صوفیه بوده و تقریبا تمام گردشگران از آن بازدید می کنند. این کلیسای ارتدوکس صوفیه با گنبدهای طلایی رنگش، در مرکز شهر و میدانی به همین نام قرار گرفته است. دسترسی به آن راحت بوده و از هر نقطه مرتفع شهر مانند کوه های ویتوشا می توانید گنبدهای طلایی آن را ببینید. درون کلیسا بخشی از موزه هنر ملی بلغارستان به نمایش گذاشته شده است. پس از آن به دیدن کلیسای سنت صوفیه بروید.

  • نکته: برای رسیدن به جاذبه های معروف شهر صوفیه به راحتی می توانید مترو سوار شوید.

ناهار را در رستوران های اطراف جاذبه های شهر و در کنار دیگر گردشگران صوفیه باشید. سپس به ادامه بازدیدها در برنامه سفر به بلغارستان بپردازید.

به دیدن دیگر جاذبه های شهر صوفیه مانند بنای سرباز گمنام، آکادمی علوم بلغارستان، گالری هنرهای خارجی، آکادمی هنر ملی، ساختمان معروف مجلس بلغارستان و حتی دیدن نمایشی در سالن اپرای صوفیه بروید.

بازدید از تمام جاذبه های درون شهر صوفیه را در دو روز پایانی سفر خود قرار دهید. چرا که حداقل 2 روز برای بازدید از تمام این جاذبه ها نیاز خواهید داشت. بازدید از بلوار ویتوشا، کلیساها و سایت رومی سنت جورج روتوندا به همراه جاذبه های دیگر صوفیه که از قبل برایتان نام بردیم، در یک روز امکان پذیر نیست. برای آن دسته از گردشگرانی که در برنامه سفر به بلغارستان می خواهند از تمام جاذبه های این شهر بازدید داشته باشند، نام دیگر جاذبه های صوفیه را خواهیم آورد:

  • آمفی تئاتر سردیکا
  • پارک ورانا
  • مسجد بانیا باشی
  • موسسه ملی باستان شناسی
  • کوه ویتوشا و پارک طبیعی آن
  • کلیسای بویونا
  • کلیسای سنت صوفیه و بسیاری دیگر

روز دهم - تحویل هتل و رفتن به فرودگاه

هر چند که در برنامه سفر به بلغارستان آن هم برای 10 روز می توانید دیگر شهرهای زیبا و قدیمی این کشور را قرار دهید یا اینکه مسیرهای بین شهری را به جای خرید بلیط هواپیما و پرواز، با قطار و اتوبوس طی کنید؛ اما در این صورت، نمی توانید روزهای بیشتری برای بازدید از وارنا، نسبار، بالچیک و صوفیه در نظر بگیرید.

در عوض، می توانید به دیگر شهرهای دیدنی بلغارستان مانند شهر رومی و باستانی پلودیو، منطقه اسکی بنسکو و پارک ملی پیرین در جنوب بلغارستان، شهر ولیکو تارنوو با قلعه تساروتس و شب های بی نظیرش یا شهر بورگاس با سواحل ماسه های طلایی و خلوتش بروید.

اینکه 10 روز گشت و گذار و برنامه سفر به بلغارستان را چگونه بچینید، در واقع به سلیقه و امکانات سفر خودتان بستگی دارد. یادتان باشد که هیچ محدودیتی در سفرهای 10 روزه نخواهید داشت و زمان برای سفر کافی خواهی بود.

منبع: twofindaway.com

منبع: الی گشت
انتشار: 5 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 60

به "برنامه سفری 10 روزه به بلغارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه سفری 10 روزه به بلغارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید