در پی ایجاد ساختار در تیم های ملی والیبال دختران هستیم

به گزارش گیگابلاگ، به گزارش خبرنگاران، پدیده بلوری زاده در تشریح سیاست های فدراسیون در رده سنی جوانان دختر گفت: فدراسیون والیبال بر پایه پشتوانه سازی و بالا بردن قدرت تیم ملی بزرگسالان، میخواهد در بازه زمانی دو ساله، برنامه ریزی های دقیق و مدونی را در رده های های پایه از جمله رده جوانان انجام دهد و در پی بازیکنانی است که نه تنها در رده سنی خود بلکه در رده های بالاتر به تیم های ملی یاری کند.

در پی ایجاد ساختار در تیم های ملی والیبال دختران هستیم

سرمربی تیم والیبال جوانان دختر لازمه پیشبرد این اهداف را چینش ساختاری مدرن برای ورود به تیم های ملی خواند و گفت: باید برای رده نوجوانان و جوانان مثل بزرگسالان ساختار و چارچوبی بر اساس والیبال مدرن جهان طراحی کنیم تا بازیکنانی که به این تیم ها وارد می شوند، دارای استانداردهایی مطابق با این ساختار باشند. این ساختار راستا حرفه ای شدن را برای تیم ها هموار می نماید و سرعت آن را افزایش می دهد.

وی با برشمردن نکات مثبت و منفی والیبال در بخش دختران، اضافه نمود: از نظر فیزیکی و آمادگی جسمانی فرق چندانی با والیبال جهان نداریم و بسیاری از بازیکنان به صورت حرفه ای تمرینات بدنسازی دارند. مشکل اصلی کم تجربگی به علت کمبود مسابقات و نبود دیدگاه حرفه ای به رده های سنی والیبال است. برای مثال بارها شنیده ایم که در اردوهای تیم های رده سنی مربیان به اصلاح تکنیک و مهارت ها مشغولند در حالی که اردوهای رده سنی باید بر روی بازیکن سازی تمرکز داشته باشد.

بلوری زاده تعامل رده های سنی نوجوانان و جوانان را ضروری دانست و تاکید نمود: اگر چرخه انتقال بازیکنان از رده نوجوانان به جوانان و سپس به رده بزرگسالان به درستی اتفاق بیفتد موفقیت بزرگی به شمار میرود. این مهم با تعامل سازنده و مستمر میان رده های سنی نوجوانان و جوانان رخ خواهد داد. خوشبختانه خانم شعبانیان (سرمربی تیم نوجوانان دختر) تجربه کافی در این بخش دارند و امیدوارم در کنار هم این زمینه کوشش کنیم.

وی در سرانجام به تغییرات تیم ملی والیبال مردان ایران که اکنون برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن به سر می برد، اشاره نمود و اضافه نمود: تغییرات به سرعت جواب نمی دهد و برای به ثمر رسیدن اهداف باید شکیبا بود. نگاه فدراسیون به این تیم نشان داد که والیبال ایران نه تنها در پی پرورش بازیکن لژیونر بلکه در پی پرورش مربی لژیونر هم هست. والیبال ایران توانمند است اما نیاز به تغییر چینش دارد.

بلوری زاده افزود: بر اساس شناختی که از این تیم دارم، دلم روشن است که از پس تیم های قدرتمند برمی آید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 10646

به "در پی ایجاد ساختار در تیم های ملی والیبال دختران هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در پی ایجاد ساختار در تیم های ملی والیبال دختران هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید