ترجمه گفتار به زبان اشاره با هوش مصنوعی SignGAN

به گزارش گیگابلاگ، محققان انگلیسی پیروز به توسعه سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی با نام SignGAN شده اند که می تواند به صورت بلادرنگ گفتار را به زبان اشاره ترجمه کند.

ترجمه گفتار به زبان اشاره با هوش مصنوعی SignGAN

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو،بن سندرز و همکارانش از دانشگاه سوری انگلیس با استفاده از شبکه عصبی پیروز به توسعه سیستمی به نام SignGAN شده اند که گفتار را با یاری آوارتارهای مختلف به زبان اشاره ترجمه می نماید.

افرادی که از ضعف شنوایی رنج می برند، با یاری زبان اشاره می توانند با دیگران ارتباط برقرار نمایند. بن سندرز و همکارانش هدف خود را از توسعه سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی SignGAN، یاری به افراد ناشنوا و کم شنوا برای برقراری ارتباط با دیگران مطرح می نماید.

هر زبانی ساختار دستور زبان خاص خودش را دارد. تیم ساندرز در کوشش هستند بتوانند امکان ترجمه گفتار در زبان های زنده جهان را با توجه به ساختار همان زبان به زبان اشاره ترجمه نمایند که ظاهرا کار پیچیده ای است.

سندرز در جلسه معرفی سیستم جدید مبتنی بر هوش مصنوعی خود گفت:

اپلیکیشن های بسیاری برای یادگیری زبان اشاره به صورت رایگان وجود دارد. کاربران می توانند متن هایی را در اپلیکیشن ها تایپ نمایند و برنامه متن نوشته شده را برایشان به زبان اشاره ترجمه می نماید؛ اما هیچ کدام نمی توانند به صورت بلادرنگ گفتار را به زبان اشاره تبدیل نمایند.

بهمن ماه سال گذشته نیز هوش مصنوعی گوگل، فناوری تبدیل زبان اشاره به گفتار را معرفی کرد. هر چند فناوری ترجمه زبان اشاره به زبان گفتار هنوز به صورت کامل توسعه نیافته است؛ اما ایده های جدیدی را به دنبال خود داشت که توسط محققان دیگری دنبال شد.

سیستم هوش مصنوعی گوگل علایم و اشاره های دست را به گفتار تبدیل می نماید؛ اما قادر به تشخیص حرکات سر و صورت نیست و آنها را نادیده می گیرد.

سال گذشته گوگل بیان کرد میخواهد این سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی را به پلتفرم ترجمه خود یعنی گوگل ترنسلیت اضافه کند. در نتیجه امید آن می رود که افرادی که قدرت تکلم ندارند، بتوانند با یاری این سیستم و بدون دخالت مترجم انسانی، منظور خود را به دیگران برسانند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 7169

به "ترجمه گفتار به زبان اشاره با هوش مصنوعی SignGAN" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترجمه گفتار به زبان اشاره با هوش مصنوعی SignGAN"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید