تردد میان جمهوری آذربایجان و کشورهای دیگر همچنان متوقف است

به گزارش گیگابلاگ، با توجه به شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا در جهان، جمهوری آذربایجان تصمیم گرفته تا تردد زمینی، هوایی و دریایی میان این کشور و دیگر کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران تا زمان نامشخص متوقف باشد.

تردد میان جمهوری آذربایجان و کشورهای دیگر همچنان متوقف است

ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان برای مقابله با ویروس کرونا در رابطه با شیوع این ویروس در جهان تصمیم گرفت از 11 اسفند ماه سال گذشته مرزهای زمینی، دریایی و هوایی این کشور را برای ورود اتباع خارجی به این کشور بسته و نیز سفرهای شهروندان آذربایجانی به کشورهای دیگر منع شود، ولی این محدودیت شامل حرکت کامیونها و حمل ونقل ترانزیتی میان جمهوری آذربایجان و دیگر کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران نمی باشد.

حمل و نقل محموله ها و ترانزیت میان جمهوری آذربایجان و دیگر کشورها تحت کنترل نهادهای مربوطه مسوول بر مقابله با شیوع ویورس کرونا، همچنان ادامه دارد.

روابط و همکاری جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران در شرایط همه گیری کرونا در تماس تلفنی اخیر روسای جمهوری دو کشور نیز مورد بررسی قرار گرفت.

حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان به مناسبت عید سعید قربان گفت: مسوولان دو کشور می توانند در این شرایط که ملاقات حضوری و سفر با مشکلاتی همراه است، از طریق ویدئو کنفرانس رایزنی های خود را انجام دهند.

رییس جمهوری ایران همچنین بر ضرورت تلاش برای انجام مبادلات تجاری دو کشور با رعایت پروتکل های بهداشتی میان دو کشور تاکید و الهام علی اف نیز از برگزاری جلسه ویدئو کنفرانسی روسای جمهور و مسوولان دو کشور، استقبال کرد.

جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران همچنین در شرایط همهگیری کرونا در راستای بازگشت متقابل جمعی از شهروندان آذربایجانی و ایرانی به کشورشان همکاری تنگاتنگی داشتند.

در قالب همکاری و هماهنگی مسوولان و نهادهای مربوطه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان تا به حال بازگشت نزدیک به یک هزار نفر از هر دو طرف که به دلیل مسدود شدن مرزها نتوانستند به کشورشان بازگردند، تامین شده است.

در حال حاضر با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و افزایش موارد ابتلا به این ویروس در دو ماه اخیر در جمهوری آذربایجان تا 15 مرداد ماه جاری محدودیت های سخت قرنطینه ای در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان و 13 شهر دیگر این کشور اعمال شده است.

بر اساس تصمیم ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان، متروی شهر باکو تا 15 مرداد ماه تعطیل شده و محدودیت های سخت قرنطینه ای در پایتخت این کشور و شهرهای گنجه، سومقایت، ماسالی، جلیل آباد، گوی گول، مینگچویر، گورانبوی، برده، خاچماز، سیازن، شکی، یولاخ و آبشررون اعمال شده است به نحوی که حرکت وسایل نقلیه عمومی در این شهرها در روزهای پایانی هفته ممنوع است.

در مدت اعمال محدودیت های سخت قرنطینه ای در 14 شهر جمهوری آذربایجان خروج شهروندان از منزل فقط با دریافت مجوز سه ساعته از طریق سیستم الکترونیکی وزارت کشور امکان پذیر می باشد.

با تصمیم ستاد عملیاتی هیات دولت، ارتش جمهوری آذربایجان هم به پلیس این کشور در اعمال محدودیت های سخت قرنطینه ای کمک می کند.

در حال حاضر مراکز تجاری بزرگ و رستورانها، غذاخوری ها و مراکز تفریحی در سراسر جمهوری آذربایجان تعطیل بوده و میزان جریمه های نقض محدودیت های سخت قرنطینه ای هم افزایش یافته است.

دولت جمهوری آذربایجان برای مقابله موثر با ویروس کرونا گروهی از پزشکان مجرب از روسیه، ترکیه، کوبا و چین دعوت تا آنها تجربیات خود در این زمینه را با پزشکان آذربایجانی به اشتراک بگذارند.

بر اساس آمار رسمی تا به حال در مجموع 31 هزار و 878 نفر در جمهوری آذربایجان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که 25 هزار و 882 نفر از آنها درمان و از بیمارستان ترخیص شده و 448 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

در حال حاضر پنج هزار و 548 بیمار کرونایی در بیمارستان های تخصصی جمهوری آذربایجان تحت درمان قرار دارند.

مسوولان و نهادهای رسمی جمهوری آذربایجان در چنین شرایطی از سرگیری تردد مسافران میان این کشور و دیگر کشورها را امکان پذیر نمی دانند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 5114

به "تردد میان جمهوری آذربایجان و کشورهای دیگر همچنان متوقف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تردد میان جمهوری آذربایجان و کشورهای دیگر همچنان متوقف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید