تعرفه عمده فروشی خدمات پایه تلفن همراه تصویب شد

به گزارش گیگابلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، علی محمد منتظری گفت: در مصوبه 292 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تعرفه عمده فروشی خدمات پایه دارندگان پروانه تلفن همراه شامل صوت، داده و پیامک به اپراتورهای مجازی تلفن همراه به گونه ای مشخص شده است که سقف تعرفه عمده فروشی هر خدمت از نرخ موثر خرده فروشی خدمت پائین تر باشد.

تعرفه عمده فروشی خدمات پایه تلفن همراه تصویب شد

وی اضافه نمود: این مقررات با هدف رقابتی کردن هرچه بیشتر بازار و تسهیل در ارایه خدمات در حوزه ارتباطات همراه تصویب شده است تا با استفاده حداکثری از منابع و امکانات در اختیار هر یک از دارندگان پروانه تلفن همراه، توزیع و گسترش خدمات با سرعت بیشتری انجام گردد.

مدیرکل دفتر بررسیهای فنی، اقتصادی و مدیریت راهبردی رگولاتوری درباره میزان تعرفه خرده فروشی برای اپراتورهای مجازی (MVNO) اظهار کرد: اپراتورهای مجازی تلفن همراه نوع دوم، خدمات مورد احتیاج خود را با تعرفه ای حداکثر به میزان 70 درصد نرخ موثر خرده فروشی اپراتور میزبان دریافت می نمایند و اپراتورهای مجازی نوع اول با توجه به اینکه امکان تامین بعضی از اجزای شبکه را دارند، با تعرفه ای پائین تر از اپراتورهای مجازی نوع دوم و براساس توافق با اپراتور میزبان، خدمات را دریافت می نمایند.

وی با اشاره به اینکه نحوه مشخص نرخ موثر خرده فروشی در مصوبه 292 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مشخص شده، گفت: براساس این مصوبه، نسبت کل درآمد خرده فروشی هر خدمت به مجموع کل خدمت تعهد شده در هر سال اقتصادی مبنای مشخص نرخ موثر خرده فروشی قرار می گیرد.

وی در تشریح این شیوه اضافه نمود: خرید خدمات به صورت عمده بر مبنای نرخ موثر خرده فروشی سال اقتصادی قبلی اپراتور میزبان محاسبه شده و باید به صورت علی الحساب پرداخت گردد. همچنین برای امکان محاسبه نرخ موثر خرده فروشی باید درآمدهای عمده فروشی و خرده فروشی هر خدمت در صورتهای اقتصادی و سامانه مدیریت مشترکین اپراتورها تفکیک گردد.

منتظری با اشاره به اینکه درصورت عدم توافق اپراتورهای میزبان، رگولاتوری نرخ موثر خرده فروشی را محاسبه و ابلاغ خواهد نمود، گفت: تمامی دارندگان پروانه تلفن همراه میزبان براساس مصوبه کمیسیون موظف هستند ظرف مدت دو ماه آینده قراردادهای فیمابین خود با هر یک از دارندگان موافقت اصولی و پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه درخواست نماینده را بازنگری نمایند.

وی پیش بینی کرد با اجرای مصوبه 292 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات علاوه بر کاهش هزینه های فروش و افزایش حجم معاملات اپراتورهای میزبان، امکان فعالیت آنها در حوزه های تخصصی تر نیز فراهم گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 524

به "تعرفه عمده فروشی خدمات پایه تلفن همراه تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعرفه عمده فروشی خدمات پایه تلفن همراه تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید