تیراندازی پلیس به مردی سیاهپوست در ویسکانسین آمریکا

به گزارش گیگابلاگ، در شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین آمریکا مقررات اضطراری منع آمد و شد شبانه اعلام شده است. یک شنبه شب صدها نفر در اعتراض به شلیک پلیس به مردی سیاهپوست، با نادیده دریافت مقررات اضطراری آمد و شد شبانه، مقابل مقر پلیس تجمع کردند و خودروهایی را به آتش کشیدند و پلیس از گاز اشک آور برای متفرق کردن آنها استفاده کرد.

تیراندازی پلیس به مردی سیاهپوست در ویسکانسین آمریکا

به گزارش ایسنا، به نقل از بی.بی.سی بنابر گزارش ها، این مرد، جیکوب بلیک، مسلح نبوده و حالش وخیم گزارش شده است.

پلیس کنوشا در بیانیه ای گفت تیراندازی حوالی ساعت پنج بعداظهر به وقت محلی بوده و پلیسی که در آن دخیل بوده بلافاصله به کمک جیکوب بلیک رفته و او به بیمارستانی در میلواکی منتقل شده است.

پلیس به علت حادثه اشاره ای نکرد اما گفته می شود برای رسیدگی به مسئله ای خانوادگی به محل رفته بود. دادگستری ویسکانسین تحقیق در این باره را آغاز کرده است.

تونی اورس، فرماندار ویسکانسین تیراندازی به این مرد را محکوم کرده و گفته: با اینکه هنوز همه جزئیات را نمی دانیم، این را به یقین می دانیم که او اولین مرد یا شخص سیاهپوستی نیست که در این ایالت یا در این کشور هدف گلوله نیروهای انتظامی قرار گرفته و مجروح یا بی رحمانه کشته شده است.

در ویدئویی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده سه پلیس دیده می شوند که اسلحه هایشان را به سمت مردی نشانه رفته اند. مرد ماشینی را دور می زند تا سوار آن شود اما تا در خودرو را باز می کند و خم می شود یکی از پلیس ها پیراهنش را می گیرد و شلیک می کند. در حالیکه شاهدان جیغ و فریاد می کنند، صدای هفت شلیک شنیده می شود.

این اتفاق در حالی می افتد که پنجم خرداد پلیسی سفیدپوست در ایالت مجاور، مینه سوتا، حدود 9 دقیقه گردن مردی سیاهپوست به نام جورج فلوید را زیر زانو فشرد که به مرگ او منجر شد.

انتشار ویدئوی این حادثه باعث هفته ها تظاهرات و ناآرامی در شهرهای مختلف آمریکا شد و اعتراض های جنبش جان سیاهان ارزش دارد نه فقط آمریکا بلکه بسکمک از کشورهای دیگر را فراگرفت.

کنوشا در حاشیه دریاچه میشیگان، حدود صد هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 5423

به "تیراندازی پلیس به مردی سیاهپوست در ویسکانسین آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیراندازی پلیس به مردی سیاهپوست در ویسکانسین آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید