جاذبه ها و تفریحات جزیره هنگام در جنوب ایران

به گزارش گیگابلاگ، یکی از جزایر مرجانی و بی نظیر خلیج فارس که در نزدیکی قشم واقع شده است جزیره هنگام است و به علت سواحل فوق العاده و متفاوت، جاذبه های گردشگری و طبیعی زیادی که دارد در بین گردشگران داخلی و خارجی مطرح است. علاوه بر جاذبه های جزیره هنگام این جزیره دارای مردمانی خونگرم و مهربان، غذاهای محلی و دریایی لذیذ و بازارهای سنتی و ساحلی است و همین سبب مطرح شدن این جزیره کوچک در قلب خلیج فارس شده است. در این مطلب با ما همراه باشید تا با جاذبه ها و تفریحات جزیره هنگام بیشتر آشنا شوید.

جاذبه ها و تفریحات جزیره هنگام در جنوب ایران

چرا به هنگام سفر کنیم؟

خیلی از گردشگرانی که به جنوب سفر می نمایند درباره جزیره هنگام و زیبایی های آن اطلاع چندانی ندارند و نمی دانند چرا به هنگام سفر نمایند. یکی از دلایلی که بسیاری از گردشگران به هنگام می روند زیبایی و جذابیت این جزیره و سواحل مرجانی آن است و از طرفی جزیره هنگام در روزهایی از سال میزبان دلفین های خلیج فارس است و در سفر به هنگام می توانید این موجودات دوست داشتنی را از نزدیک ببینید و از بازیگوشی آن ها لذت ببرید.

اگر عاشق جانوران دریایی و آبزیان متنوع هستید جزیره هنگام مقصد مناسبی برای شما است، چون آب دریا در سواحل هنگام آنقدر شفاف است که بتوانید انواع ماهی ها و آبزیان را از نزدیک تماشا کنید.

بعلاوه اگر به تماشا بافت سنتی و هم صحبتی با مردم بومی جنوب علاقه مند هستید توصیه می کنیم حتما سری به هنگام بزنید، مردم این جزیره هنوز به فرهنگ سنتی خود پایبند بوده و بافت قدیمی جزیره را حفظ نموده اند و می توانید در این جزیره آرامش و مهربانی را لمس کنید.

چطور به جزیره هنگام برسیم؟

برای رسیدن به جزیره هنگام شما ضروری است در ابتدا با پرواز قشم، پرواز بندرعباس یا قطار بندرعباس خود را به قشم یا بندرعباس برسانید. می توانید اقامت خود را در یکی از هتل های قشم یا هتل های بندرعباس آنلاین رزرو کنید و پس از آن به وسیله اسکله کندالو قشم با قایق های مخصوص این اسکله می توانید به جزیره هنگام برسید و گشت و گذار خود را شروع کنید.

جاذبه های جزیره هنگام

سواحل جزیره هنگام

یکی از جاذبه های جزیره هنگام سواحل زیبا و شفاف آن است که برای انجام تفریحات دریایی و گشت وگذار در سواحل متعدد و زیبا مناسب است و از مهم ترین سواحل جزیره هنگام که هر گردشگری را به این جزیره می کشاند ساحل نقره ای و ساحل درخشان است .

در این سواحل زیبا و فوق العاده در روز می توانید آبزیان و ماهی ها را از نزدیک تماشا کنید و در شب با بازدید از این سواحل درخشان با ساحل نورانی و درخشان روبه رو خواهید شد که به علت وجود فیتوپلانکتون هایی که از خودشان نور منتشر می نمایند نورانی شده است.

حیات وحش جزیره هنگام

یکی از جاذبه های جزیره هنگام، حیات وحش آن است که می توانید جانوران مختلفی مثل جبیر که یک آهو بومی با زیبایی فوق العاده و یکی از جانوران اصلی حیات وحش هنگام است که هر دو جنس نر و ماده آن ها دارای شاخ هستند و گوش های آن ها نسبت به آهو بلندتر است.

از دیگر جانوران اصلی حیات وحش این جزیره می توان به خاردم مصری که یک نوع خزنده از نوع سوسمار است و 76 متر طول دارد اشاره نمود. این جانور به علت پوست متفاوتی که دارد به وسیله شکارچیان، شکار می گردد و از پوست آن مرغوب ترین چرم را تهیه می نمایند.

جاذبه های تاریخی هنگام

از دیگر تفریحات جزیره، گشتن در جاذبه های تاریخی هنگام است. این جزیره به علت قرارگیری در موقعیت جغرافیایی و استراتژیک در قلب خلیج فارس از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین علت در گذشته توجه انگلیسی ها را به خود جلب نموده و همین باعث شد تا کشتی های انگلیسی و پرتغالی در این جزیره لنگر انداخته و جزیره هنگام را به استعمار خود درآورند. به همین علت با گشت وگذار در جزیره می توانید آثار به جا مانده از دوران استعمار پرتغالی ها و انگلیسی ها را به وضوح مشاهده کنید.

در آن موقع که مربوط به دوره قاجار است انگلیسی ها اقدام به ساخت خانه، تاسیسات، انبار زغال و بسیاری موارد دیگر کردند که در حال حاضر آثار به جای مانده از آن ها هنوز در جزیره مشاهده می گردد و می توانید تاریخ پرفرازونشیب این جزیره را ببینید.

دلفین های هنگام

یکی دیگر از جاذبه های جزیره هنگام دلفین های دوست داشتنی و بامزه خلیج فارس است که بیشتر اوقات در اطراف این جزیره حضور دارند. معمولا دلفین های هنگام را در ابتدا بهار تا اواسط اردیبهشت ماه می توانید در سواحل جزیره هنگام مشاهده کنید . در حال حاضر بیش از 12 گونه دلفین در این ایام وارد خلیج فارس و دریا عمان می شوند که می توانید نظاره گر آن ها باشید.

بازار سنتی جزیره

یکی از تفریحاتی که در سفر به جزیره هنگام نباید از دست بدهید، گشت وگذار در بازار سنتی جزیره است. این بازار که با مصالح بومی ساخته شده و انواع صنایع دستی جزیره و سوغات را می توانید در بازار هنگام پیدا کنید در بین گردشگران بسیار مطرح است . بعلاوه اگر دوست دارید با مردم بومی جزیره هم صحبت شوید و به خاطرات آن ها گوش دهید حتما سری به این بازار محلی بزنید.

پرنده های هنگام

یکی از جاذبه های جزیره هنگام که می توانید در این جزیره تماشا کنید پرنده های هنگام است. برای این کار احتیاج به وسایل مخصوص برای پرنده نگری دارید که اگر به همراه داشته باشید می توانید به راحتی فعالیت پرنده های جزیره را مشاهده کنید. یکی از گونه های خاص پرنده در این جزیره اگرت خاکستری است که باعث شده تا تورهای پرنده نگری برای بازدید از آن به جزیره هنگام سفر نمایند.

پارک کروکودیل نوپک

یکی از جاهای تماشای و هیجان انگیز در سفر به جزیره هنگام پارک کروکودیل نوپک است که از سال 1389 فعالیت می نماید. این پارک بزرگترین پارک کروکودیل در خاورمیانه است که می توانید انواع کروکودیل و تخم های آن ها و حیوانات دیگری مثل خزندگان و پرندگان را در این پارک تماشا کنید.

غواصی در جزیره هنگام

از مهم ترین تفریحات این جزیره، غواصی است که می توانید با پرس وجو از مردم محلی به راحتی جاهایی که آموزش غواصی دارند و به شما وسایل غواصی اجاره می دهند را پیدا کنید. بعد از آن می توانید در عرض یک ساعت به وسیله مربی و با توجه به سطح تسلط به شنا آموزش های لازم را ببینید و در منطقه ها کم عمق دریا غواصی کنید و از تماشا آب های شفاف و زیبا لذت ببرید.

مسیر دسترسی به جزیره هنگام

برای رفتن به جزیره هنگام اول باید خود را به بندرعباس یا قشم برسانید که برای رفتن به این شهرها می توانید از پرواز قشم، پرواز بندرعباس یا قطار بندرعباس بهره ببرید. بعد از آن مسیر دسترسی به جزیره هنگام به وسیله دریا آسان تر می گردد و کافی است به اسکله کندالو قشم بروید و با قایق های مخصوص به جزیره هنگام سفر کنید.

حرف آخر

جزیره زیبا هنگام در جنوب ایران از جمله جزایر معروف و فوق العاده کشور است که به علت سواحل زیبا، تفریحات متنوع و آثار تاریخی متنوع این جزیره کوچک سالانه میزبان گردشگران بسیاری است. بعلاوه وجود جاذبه های جزیره هنگام مثل جاذبه های طبیعی و حیات وحش متنوع آن باعث شده تا این جزیره به عنوان یکی از جزایر گردشگری کشور شناخته گردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1403 بروزرسانی: 11 شهریور 1403 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 22503

به "جاذبه ها و تفریحات جزیره هنگام در جنوب ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه ها و تفریحات جزیره هنگام در جنوب ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید