جشنواره ترکیه : فستیوال ها و روزهای خاص ترکیه

به گزارش گیگابلاگ، جشنواره و فستیوال های ترکیه : با مشهور ترین و مفرح ترین فستیوال های ترکیه آشنا شوید:

در طول سفر با تور ترکیه می توانید شاهد زیباترین فستیوال های ترکیه باشید و سفر متفاوت تر از همواره داشته باشید. در ترکیه بیش از هزار فستیوال از جمله فستیوال های مذهبی، فستیوال های فصلی، فستیوال های ملی، فستیوال خرید و مراسمات ویژه موجود دارد که هر کدام از به نوعی فرق دارد و هرکدام به نوع ویژه و مخصوصی برگزار می گردند. با سفر به ترکیه حتی دقیقه ای هم بیکار نخواهید بود - می توانید ساعاتی را صرف تماشای زیباترین دیدنی های ترکیه کنید و یا خریدی مقرون به صرفه را در مراکز خرید عظیم این سرزمین تجربه کنید.

جشنواره ترکیه : فستیوال ها و روزهای خاص ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور خیلی ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

فستیوال ها و جشنواره های فصلی ترکیه

جشن های جشنواره فصلی ترکیه ممکن است با توجه به شرایط موجود در طبیعت، آب و هوا و محیط زیست متفاوت باشد. برای مثال، افزایش تعداد قوچ ها جشن مخصوص خود را دارد که این جشن در منطقه ها مختلف ترکیه می تواند متفاوت باشد، در منطقه های که زمستان کوتاه است و بهار زودتر سر می زند، در ابتدای پاییزاین جشن فصلی گرفته می شودو این در حافهرست که زمان این جشن در منطقه های که بهار دیر می رسد، در آخر پاییز است. اما، فستیوال های فصلی سراسری نظیر هیدرلز و نوروز در همه شهر های ترکیه درهمان زمان معین وثابت جشن گرفته می شوند. بعضی از جشنواره های دیگر هم به شرایط فراوری محصولات داخلی بستگی دارد و تاریخ بعضی از آنها با تقویم سنتی مشخص می شود.

جشنواره های ترکیه در فصل بهار - جشنواره بهاره ترکیه :

نوروز- Nevruz، crocus، تخم مرغ قرمز - betnem و hidirellez

جشنواره انقلاب تابستانی

جشنواره نیمه فصب زمستان و سال نو

جشنواره چوپانان (ضرب و شتم قوچ یا گوسفند)

جشنواره های پرورش گیاهان، میوه ها و انگور

جشنواره های مهاجرت

جشنواره خرید استانبول - Istanbul Shopping Fest

هفتین جشنواره خرید اروپا در شهر زیبای استانبول بر قرار می شود که به بازددیکنندگان تجربه ای تازه و فوق العاده دوست داشتنی از خرید در دل استانبول را هدیه می دهد. برترین زمان سفر به استانبول برای خرید در زمانفستیوال خرید استانبول می باشد که همه ساله در فصل تابستان از تاریخ 7 تا 22 ماه ژوئن (17 خرداد تا 8 تیر) برگزار می شود. زمان فستیوال خرید استانبول، برترین فصل حراج در استانبول است و در این زمان می توانید با کمترین قیمت از معتبر ترین برند های ترک خرید کنید، در طی این جشنواره تمامی اجناس معاف از مالیات هستند، به همین علت است که خرید در این زمان با صرفه تر و بسیار مقرون به صرفه تر است.

فستیوال موسیقی بین المللی استانبول - Istanbul International Music Festival

شرکت در کنسرت های استانبول بی اغراق یکی از متفاوت ترین تجربه های شما در طول سفر با تور استانبول خواهد بود، در فستیوال موسیقی بین امللی استانبول شاهد فضایی از موسیقی های مختلف سراسر جهان خواهید بود. این فستیوال که هر ساله در ماه های ژوئن و جولای (اواسط خردادماه تا اواسط مردادماه) برگزار می شود یکی از عظیمترین جشنواره موسیقی ترکیه محسوب می شود. از موسیقی زنده خواننده های سراسر جهان لذت ببرید و خواننده ها و موسیقی دان های مشهور سراسر جهان را از نزدیک ببینید. انواع موسیقی و پایکوبی، از پایکوبی اصیل و محلی ترکی گرفته تا پایکوبی اپرا شما را حیرت زده خواهد نمود.

جشنواره تئاتر استانبول - International Theatre Festival

به جرات می توان گفت جشنواره تئاتر ترکیه یکی از پرطرف دارترین فستیوال های برگزاری در استانبول می باشد که در ماه می تا ژوئن بر گزار می شود. اگر عاشق تئاتر و نمایش هستید فستیوال تئاتر استانبول را از دست ندهید، برنامه سفر خود را طوری ترتیب دهید که در ماه ژوئن در استانبول باشید. این جشنواره محبوب هر دوسال یک بار در شهر استانبول ترکیه برگزار می شود. در مدت برگزاری این جشنواره، توریستان تور استانبول شاهد نمایش گروه های برتر داخلی و بین المللی و اجرای نمایشنامه های مطرح جهان خواهند بود.

فستیوال هیدیرلز ترکیه - Hidirellez

اگر ماه اردیبهشت را برای سفر با تور ترکیه انتخاب نموده اید، علاوه بر گشت و گذار در مکان های تماشای مشهور ترکیه، از فستیوال هیدیرلز هم لذت ببرید، در 16 و 17 اردیبهشت ماه این فرصت را خواهید یافت تا در این جشنواره، دوروز را با جشن و پایکوبی و آهنگ خوش بگذرانید. جالب است بدانید که این فستیوال کمی به چهار شنبه سوری ما ایرانی ها شباهت دارد، به همراه خانواده های ترکیه به پیک نیک در طبیت بروید و آتش روشن کنید، بپایکوبیید و شادی کنید و برای برآورده شدن آرزوهایتان دعا کنید!

جشنواره عظیمداشت مولانا ترکیه - Mevlana Memorial Celebrations

مقبره مولانا در شهر قونیه - Konya ترکیه واقع شده است، هرساله در این شهر جشنواره ای به منظور عظیمداشت این شاعر عظیم ایرانی برگزار می شود. از دهم تا هفدهم ماه دسامبر (20 تا 27 آذرماه) با سفر با تور ترکیه می توانید در مراسم سالگرد مولانا شرکت کنید. جالب است بدانید که در این جشنواره مراسمی به نام پایکوبی سماع برگزار می شود، این مراسم در سال 2005 در فهرست میراث فرهنگی ناملموس یونسکو برای کشور ترکیه به ثبت رسید.

جشنواره کشتی شترها ترکیه - Camel Wrestling

جشنواره کشتی شترها، رویدادیست که در هیچ جای دیگر از جهان نمی توانید شاهد آن باشید، با سفر به ترکیه در فصل زمستان، شاهد مسابقات مهیج و جالب کشتی شترها در شهرهای غربی ترکیه خواهید بود. پایکوبی ترکیه ای و موسیقی محلی، غذاهای خوشمزه ترکی، انواع نوشیدنی ها همراه با هیجان تماشا کشتی شترها در فضایی با تزئینات سنتی و تشویق آن ها در کنار جمعیت حتماً برایتان مجذوب کننده و خاطره ای به یاد ماندنی خواهد بود.

منبع: ترکیه رویایی
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 10094

به "جشنواره ترکیه : فستیوال ها و روزهای خاص ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره ترکیه : فستیوال ها و روزهای خاص ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید