حضور مسافران در قم کمتر از هفت ساعت است ، دلیل این موضوع از زبان یکی از مسئولان شهری

به گزارش گیگابلاگ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: ضعف این استان در زیرساخت های اولیه گردشگری سبب شده تا ماندگاری مسافران ورودی به این شهر کمتر از 7 ساعت باشد.

حضور مسافران در قم کمتر از هفت ساعت است ، دلیل این موضوع از زبان یکی از مسئولان شهری

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، ابراهیم معتمدی در جلسه کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر قم، گفت: شناسایی و تعریف نظام مسائل استان جزء اولین اقداماتی است که مجموعه مدیریت استان آن ها را تعیین تکلیف نموده است و امروز هیچ پروژه کلانی در قم وجود ندارد که تکلیف استانی و دولت در آن تعیین نشده باشد و مسیر اجرا و تأمین بودجه مونوریل، پارکینگ، فرودگاه، مترو، سکونتگاه های غیررسمی، کنارگذرهای شرقی و غربی و دریاچه نمک مشخص شده است.

او با بیان اینکه طرح جامع تفصیلی شهری نقشه راهی بوده که سبب می گردد تا تصمیم سازی های حوزه شهری به صورت سلیقه ای انجام نگردد، گفت: این طرح باید با تمام ضوابط آن اجرا گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: محور شهر قائم و بلوار شهید کبیری ازجمله معابر پرترافیک شهری بوده که ضروری است اتصال آن به بلوار پیامبر اعظم(ص) با سرعت بالای انجام بگیرد.

او مشکل کمبود پارکینگ در قم را مورد توجه قرارداد و اضافه کرد: با توجه به افزایش سهم خودروهای شخصی از سفرهای شهری و حضور میلیونی زائران، توسعه پارکینگ در هسته مرکزی شهر بحران آفرین است و باید به سمت توسعه پارکینگ حاشیه ای و خارج از هسته مرکزی سوق بدهیم.

معتمدی یادآور شد: روزانه به صورت میانه 270 هزار خودرو وارد استان قم می گردد و در این شرایط ضروری است تا توسعه حمل ونقل عمومی در شهر قم با توجه به محدودیت معابر و ظرفیت های پارکینگ مورد توجه باشد.

او ضعف زیرساختی قم در مباحث گردشگری و جذب مسافر را مورد توجه قرارداد و گفت: ضعف قم در زیرساخت های اولیه گردشگری سبب شده تا ماندگاری مسافران ورودی به این شهر کمتر از 7 ساعت باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به مشکل کمبود ناوگان عمومی قم بیان کرد: در کلان شهر قم باید دست کم 400 دستگاه اتوبوس در مدار فعالیت باشد، این در حالی است که هم اکنون کمتر از 250 دستگاه فعال وجود دارد و ناوگان تاکسیرانی نیز کاملاً فرسوده شده که این دو مشکل سبب القای حس نارضایتی در بین شهروندان و زائران می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 آبان 1401 بروزرسانی: 19 آبان 1401 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 17342

به "حضور مسافران در قم کمتر از هفت ساعت است ، دلیل این موضوع از زبان یکی از مسئولان شهری" امتیاز دهید

1 کاربر به "حضور مسافران در قم کمتر از هفت ساعت است ، دلیل این موضوع از زبان یکی از مسئولان شهری" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور مسافران در قم کمتر از هفت ساعت است ، دلیل این موضوع از زبان یکی از مسئولان شهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید