خانه ای به سبک اژدها

به گزارش گیگابلاگ، یکی از شرکت های معماری اسپانیایی پیروز به ساخت خانه ای به شکل اژدها شده که بخش اعظم آن در دل صخره ای مشرف به دریا مدیترانه قرار گرفته است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

خانه ای به سبک اژدها

به عقیده بسیاری، شرکت معماری گیلبارتولوم (GilBartolome Architects) توانسته غیرممکن را ممکن سازد. این شرکت با حفر صخره ای به شیب 42 درجه مشرف به دریای مدیترانه در استان گرنادا اسپانیا، خانه ای بی نظیر برای زوجی ساخته که زمینی ناهموار را برای زندگی خود انتخاب نموده اند.

این ملک که به سادگی خانه روی صخره نامیده می گردد، از دو طبقه تشکیل شده است. بخش قابل توجهی از خانه درون زمین قرار گرفته و با سقفی شیب دار، به شکل فلس های اژدها و از جنس روی، از سطح زمین به بالا کشیده شده است.

این خانه، در تاریخ معماری جهان، یک نوآوری به تمام معنا به شمار میرود.

از پایین، ظریف کاری های منحنی شکل و خمیدگی های خانه، درست شبیه صورت اژدها است، در حالی که از بالا چون امواج دریا می ماند. اتاق نشمین این خانه اژدهایی شکل از دو سطح تشکیل می گردد. یکی از درهای این اتاق به سوی تراسی بزرگ با استخری زیبا و منحنی شکل باز می گردد، فضایی که زیبایی خانه را دو چندان نموده است. 3 اتاق خواب در طبقه بالا، دیدی بی نظیر به دریا دارند و هوای مطبوع مدیترانه ای از پنجره در اتاق های این خانه می پیچد.

منبع: کجارو / hiconsumption.com
انتشار: 3 اسفند 1400 بروزرسانی: 3 اسفند 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 13025

به "خانه ای به سبک اژدها" امتیاز دهید

1 کاربر به "خانه ای به سبک اژدها" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه ای به سبک اژدها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید