خبرنگاران تاکید بیشتر بر علائم جدید بیماری کرونا

به گزارش گیگابلاگ، بیرجند - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: علائم دیگر بیماران مبتلا به کرونا مورد توجه قرار گرفته است و تاکید بیشتری بر آنها می گردد.

خبرنگاران تاکید بیشتر بر علائم جدید بیماری کرونا

محمد دهقانی فیروزآبادی شامگاه آدینه درباره آخرین علائم بیماری کرونا گفت: یکسری علائم دیگری که ممکن است بیماران مبتلا به کرونا با آن مراجعه نمایند یا به آن مبتلا شوند، مثل سردرد، درد عضلانی، اختلال بویایی، اختلال چشایی، اسهال و علائم گوارشی نیز وجود دارد.

وی گفت: اینها علائمی است که در خصوص آنها نیز تاکید بیشتری می گردد از جهت این که نشان دهنده ابتلا به ویروس کرونا باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه نمود: موارد مثبت جدید استان در 24 ساعت گذشته همگی مربوط به نمونه های سرپایی بوده است.

وی گفت: خوشبختانه مدتی است آمار فوتی های کرونا در خراسان جنوبی ثابت مانده است و فوتی جدید نداشتیم.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (آدینه) بیان کرد: تا به امروز 95 هزار و 646 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 63 نفر در 24 ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به 6 هزار و 91 نفر رسید.

کیانوش جهانپور گفت: با کوشش همکاران ما در نظام آزمایشگاهی کشور، تا به امروز 475 هزار و 23 مورد تست PCR کرونا اجرا شده است.

وی اضافه نمود: امیدواریم مردم با فرایند مدیریت بیماری کووید 19 در کشور همکاری نموده و با مراعات نکات بهداشت فردی و عمومی با این راستا همراهی نمایند.

ویروس کرونا یا کووید 19 اواسط ماه دسامبر گذشته (آذر 98) در شهر ووهان چین گزارش شد و به عنوان ویروسی نوپدید و پیچیده به بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران سرایت کرد.

تب، لرز، سرفه خشک، گلودرد و تنگی تنفس از جمله علائم شایع این بیماری ذکر شده و رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مهمترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا است.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 3856

به "خبرنگاران تاکید بیشتر بر علائم جدید بیماری کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تاکید بیشتر بر علائم جدید بیماری کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید