خواص جادویی شهدی که معجزه می کند

به گزارش گیگابلاگ، باشگاه خبرنگاران/ عسل طبیعی با وجود آنزیم ها و ویتامین ها، برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد توجه افراد قرار گرفته است. عسل یک غذای کامل و یک هدیه ارزشمند طبیعت به انسان هاست که می توانند از آن بسیار بهره مند شوند.

خواص جادویی شهدی که معجزه می کند

در جهان هیچ غذایی به اندازه عسل، دارای مواد غذایی و دارویی نیست، چراکه زنبور ها از شهد و شکوفه گیاهان مختلفی تغذیه می کنند که این عسل ها خواص دارویی آن گیاهان را به همراه دارند و طبق تغذیه زنبور ها از پوشش گیاهی آن منطقه نام گذاری می شوند.

خواص عسل طبیعی

1. درمان آسم

اگر به دنبال دارو های جایگزینی برای درمان آسم خود هستید، می توانید عسل را در برنامه غذایی روزانه خود جای دهید. عسل برای آسم درمانی بسیار بهتر از سایر دارو های گران قیمت معمولی است. عسل به آرامی مخاط موجود در گلو را پاکسازی می کند. مواد معدنی مختلف و محتوای ویتامین عسل مانند منیزیم، منگنز، سلنیوم و اسید های آمینه به پاک سازی مجاری در ریه ها و تسکین غشای لوله های برونش کمک می کند.

بهترین راه های استفاده از عسل برای درمان آسم ترکیب کردن آن با یکی از این عناصر است: آب- لیمو- دارچین-میخک.

2. تقویت انرژی بدن

استفاده کردن از عسل به عنوان یک روش درمانی به نام آپی تراپی است که انرژی را بازیابی می کند، استقامت بدنی را تقویت می کند و سیستم ایمنی بدن را درمان می کند. به همین خاطر است که سال هاست متخصصان رژیم های ورزشی توصیه می کنند ورزشکاران عسل خام را در وعده های غذایی قبل از ورزش یا میان وعده خود استفاده کنند.

3. درمان قند خون

در شرایطی که سیستم کار لوزالمعده مختل می شود و نمی تواند انسولین خوبی در بدن تولید کند فرد به دیابت مبتلا می شود. انسولین برای تنظیم سطح قند خون در بدن بسیار مفید است، زیرا مقدار زیاد قند در بدن اصلا خوب نیست. آزمایش های مکرر اثبات کرده است که عسل طبیعی حاوی ماده اکسید کننده ای است که فرآیند جذب قند در خون را آسان می کند و نمی گذارد درصد قند در خون افزایش یابد.

4. بهبود مسائل پوستی

عسل یک مرطوب کننده پوست، لایه بردار، منبع آنتی اکسیدان، درمان طبیعی آکنه و جوان سازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده دارای خاصیت ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد قارچی است و به عنوان یک داروی طبیعی مراقبت از پوست به اثبات رسیده است.

5. خواص عسل برای درمان سرفه

در بعضی موارد، سرفه های حاد در اثر سرماخوردگی یا ویروس آنفلوانزا یا برونشیت ایجاد می شود و حدود سه هفته ادامه خواهد داشت. از آنتی بیوتیک ها می توان برای درمان عفونت های ناشی از باکتری ها استفاده کرد. با این اوصاف، بیشتر سرفه های حاد، ناشی از ویروس هایی هستند که به آنتی بیوتیک ها نیاز ندارند. محققان در سال 2012 ثابت کرده اند که عسل حاوی بیش از 181 ماده طبیعی مختلف است و تاکید می کنند که خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی آن دلیل اصلی کمک به تسکین سرفه است.

6. درمان رفلاکس معده

بسکمک از متخصصین معتقدند که عسل به بهبود مری کمک می کند و علائم سوزش سر دل را کم می کند. هزاران سال از عسل در دارو های آیورودا (یک علم باستانی) برای معالجه انواع بیماری ها استفاده می شود. عسل آهوتا در درمان بیماری های گوارشی مخصوص رفلاکس معده بسیار پیروز عمل کرده است.

7. خواص عسل برای زخم ها

عسل باعث بهبود زخم ها می شود، باکتری ها را می کشد و pH زخم را کاهش داده، التهاب مزمن را کم می کند و باعث افزایش نفوذ فیبروبلاست می شود.

8. کمک به رفع بی خوابی

دانشمندان بر این باورند که مصرف غذا های سرشار از تریپتوفان و غذا هایی که به تولید طبیعی سروتونین و تریپتوفان بدن کمک می کنند ممکن است راه حلی برای رفع بی خوابی باشد. اهمیت هورمون سروتونین در همین است که هنگام خواب، مغز را آرام می کند. عسل در درمان بی خوابی بسیار مؤثر است، زیرا حاوی اسید آمینه تریپتوفان است که به مقابله با بی خوابی کمک می کند.

9. مبارزه با عفونت ها

در زمان های بسیار قدیم از عسل به عنوان داروی ضد میکروبی و همچنین فعالیت های بهبود زخم شناخته شده است. علل خاصیت درمانی عسل این است که فعالیت ضد باکتریایی را ارائه می دهد، باعث ایجاد شرایط مرطوب زخم می شود و ویسکوزیته بالای آن به تهیه یک سد محافظ برای جلوگیری از عفونت کمک می کند.

10. پیشگیری از سرطان

سرطان یکی از علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است که سبک زندگی امروزه و رژیم غذایی در ابتلا به آن نقش بسکمک دارد. عسل منبع مهمی از ترکیبات فعالیت زیستی است که از گیاهان به دست می آید و در سال های اخیر گزارشات زیادی بر روی خواص عسل برای پیشگیری از سرطان ارائه داده شده است.

11. خواص عسل برای درمان آکنه

عسل سرشار از آنتی اکسیدان است که به مبارزه با التهاب ناشی از باکتری ها کمک می کند. به همین دلیل است که در ساخت ماسک صورت خانگی برای مقابله با آکنه استفاده می شود. زیرا عسل خطری ندارد و مهم تر از همه، دقیقاً می دانید چه چیزی را در ماسک صورت قرار داده اید.

12. جلوگیری از پیری زودرس

عسل یک مرطوب کننده بسیار طبیعی است که با خاصیت آب رسانی خود باعث جلوگیری از پیری زودرس می شود.

خواص دیگر عسل

ضد باکتری: عسل با باکتری ها در سطح پوست مبارزه می کند و برای جوش های پوستی بسیار مناسب است.

لایه بردار: سلول های مرده پوست را از بین می برد و پوست درخشان تر می شود.

ضد التهاب: پوست را بهبود می بخشد و به مراتب زخم ها از بین می رود.

13. درمان ریزش مو

عسل می تواند مو های شما را درخشان تر کند و باعث نرم تر شدن و سالم ماندن مو های شما می شود. عسل رطوبت را در پوست سر نگه می دارد و با توجه به خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده باعث می شود پوست سر از عفونت یا پسوریازیس در امان بماند، و در نهایت از شوره و خارش سر دور می مانیم.

سایر خواص عسل طبیعی و اُرگان

تنظیم کننده قند خون، درمان ناتوانی جنسی، خاصیت چربی سوزی، خواص آنتی باکتریال، بهبود مسائل گوارشی، تقویت حافظه با عسل، درمان یبوست با عسل، بهبود بیماری قلبی، تسکین دندان درد، درمان روماتیسم، تقویت لثه، افزایش رشد در بچه ها، رفع سنگ کلیه، بر طرف کردن پف زیر چشم و سرفه.

منبع: همگردی
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 3191

به "خواص جادویی شهدی که معجزه می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص جادویی شهدی که معجزه می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید